Intern Kortutmaning

Jag har fått en tjej på jobbet att börja scrappa, hon tyckte inte det där med korttillverkning verkade så lockande, men att scrappa foton föll hon för. Innan hon började scrappa så har A ett längre tag "mobbat" mig för att jag har tyckt det har varit så svårt att använda fina papper när jag ska göra kort, det har tagit ont i mig att riva sönder dom. "äh, det är ju bara att riva" har hon sagt. Tror ni det låter så nu när hon själv har börjat? Nä, precis, hon vill inte heller ta sönder papperna!

Jag har svårt att använda mina grejer trots att jag vet att jag inte ska starta museum så jag behöver inte spara på alla papper & dekos, så förra vecka bad jag A ge mig en utmaning vad jag MÅSTE ha med på ett kort. Hon började räkna upp:

1 stämpelmotiv, 1 knapp, 2 olika band, 3 olika papper & 4 blommor

jag som är lite snål med dekorationer frågade om det räknades som 1 eller 2 blommor om man satte dom på varandra till en blomma (ni fattar va?) - NÄ, det räknas som 1 blomma svarade hon. OK, utmaningen var tagen, men då bad A att jag skulle ge henne en utmaning. Vad hon inte räknade med var att jag sa att hon fick samma utmaning som jag fick. Jätteglad blev hon ju inte, hon tyckte det skulle gå åt för mycket blommor och att det var en svår utmaning. Hursom helst så efter några dagar så hade vi med korten på jobbet och så här blev resultatet:

A´s kort (visst är hon duktig!!!)


Mitt kort - men vad svårt det är att få fram färgerna när man fotar inne!!!

Sedan har jag gjort ett kort till min kusin som fyller 25 på fredag, jag blev inte alls nöjd, men det är ju tanken som räknas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0