Grattiskort & utmaning

Nu har jag och min arbetskompis A dragit igång utmaningarna inför julkortstillverkningen. Vi har gjort kort, typ spelkort, som vi drar vilka färger, dekos osv som korten måste innehålla.

Först ut drog vi färgerna Gul, rosa, orange, silver och valfri, vi skulle även ha 4 blommor + ngt metallaktigt.

Eftersom jag skulle iväg på semester och min Kaninhopparkompis C fyllde år strax efter det att vi skulle komma hem fick mitt kort bli ett födelsedagskort, julkorten får jag hinna med sen.


Själva kortstommen gjorde jag med hjälp av Spellbinders & "Sixten", jag använde akvarellpapper så att jag skulle kunna stämpla och måla direkt på kortet. Jag maskade ihop den underbara hÄnglastämpeln med en annan kaninstämpel (Griffon???). Jag tror att jag använde både Tombows och distresser till färgläggningen och min valfria färg fick bli blå, det är därför kaninerna inte fick grönt gräs, dom fick nöja sig med orange höstgräs...

Ha en bra dag C!!!!

Ja, ni andra får väl också ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Christel

Tackar, tackar för ett tjusigt kort. Smart att använda nestabilities på det sättet. Har inte jag haft en tanke på :)

2010-10-14 @ 07:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0