Scraploppis

Jag har varit på Scraploppis i Halmstad, det var en pytteliten lokal med 10-11 bord och alldeles för trångt för min smak så det blev inte mycket handlat.


Först köpte jag lite blommor av en tjej, sedan blev det en Fiskars skärmaskin och tre stämplar av en annan tjej.
Jag hittade lite annat vid någon annans bord, men jag hittade inga priser vare sig på stämplarna eller på korgen dom låg i och jag orkade inte stå och fråga om pris så det fick vara. Sedan hittade jag några Magnolior jag ville köpa, men det var lite för trångt så jag skippade det vilket jag givetvis ångrar nu... Men med mina köp är jag i alla fall nöjd, jag blev i och för sig 245:- fattigare men det är sånt som händer...

Efter loppisen åkte vi vidare till Helsingborg, jag skulle in på IKEA och köpa knoppar till två små byråer jag fått av en kille min gubbe känner, men lådorna saknade knoppar/handtag, men nu är det fixat så jag är 8 lådor rikare i hobbyrummet och jag älskar lådor/förvaring. Brevid IKEA fanns ett köpcenter och där fanns Panduro och jag vill ha Karen Marie Klipp - Fjärilar - så vi gick in där, men det fanns inte hemma, men jag köpte två penslar och lite snö på penna.

Nästa stopp blev Löddeköpinge och Panduro där, men inga fjärilar där heller så jag får be Panduroåterförsäljaren i "stan" att ta hem ett par ark.

Hade jag kunnat övertala gubben min så hade jag åkt till Pysseltagen i Örkelljunga också, men han påstod att det var en omväg??? konstigt!

Det blev istället en sväng till Kävlinge, svärmor och plastsvärfar. Vi spelar alltid Yatzy och denna gång var det jag som blev Yatzymästare, plastis var inte helt nöjd!

Hem kom vi mitt i natten, så det blev sen middag för kaninerna, men en trevlig dag fick vi i alla fall.

Idag fick jag mail om att i morgon skickas ett paket till mig med en Spellbindersdies, två Magnoliadies, ev. Magnoliatidningen + ett ark EZ foam.

Nu ska jag ta en svängom med damsugaren, gubben min åkte iväg och hämtade foder till kaninerna + att han skulle köpa lite frön till utepippiarna.
Sedan ska jag byta kanin så att en annan kanin får sprina fritt i stallet ett tag, det är så fint väder så jag hade velat ha dom ute i hagarna, men några puckon har släppt minkar fria och risken är ju att dom knäpper kaninerna. Minkarna är det bara synd om, dom körs över, trafikskadas, slås ihjäl och flertalet antar jag svälter ihjäl eftersom dom inte är utbildade jägare...
Man kan undra om det var så dom ville ha det dom som släppte ut dom eller om dom bara inte tänkte så långt?
Varför inte lägga energin på att försöka få en ändring av lagen så djuren får det bättre, det skulle gynna djuren inte sabba för dom som det här gör...

Ha det gott mina läsare, lämna gärna en kommentar, det är så kul att läsa att det är någon som är in och kikar på bloggen i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Linda

Låter som att ni hade en trevlig dag/kväll ju!

2010-10-17 @ 16:33:31
URL: http://lindashusablogg.wordpress.com
Postat av: sara s

Ja, det var en bra dag.



Idag har tyvärr första minken hälsat på, en snäll granne kom med en minkfälla. Undrar hur vi gör om det hamnar ngn i fällan, kanske ringer farmen så får dom komma och hämta den, dom är ju skitsöta men jag vil inte ha dom bland mina djur!

2010-10-17 @ 17:31:43
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad tråkigt att Minkarna är här nu,,,Hoppas att dom låter bli våra djur. Så det blev lite fynd i helgen roligt :-))

2010-10-17 @ 17:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0