Vecka 1´s julkortsutmaning

Nu har jag hoppat på en utmaning på Svensk Scrapbooking som går ut på att göra 1 julkort per vecka, nu är det satt 52 veckor, men julkorten bör ju vara färdiga innan vecka 52, så jag vet inte hur det slutar. Det här passar mig bra, jag och min arbetskompis A ska hyra ett bord på en julmarknad och se om vi kan få sålt något kort, jag tror inte det, men det kan vara kul att testa.

Det här blev i alla fall Julkortet för vecka 1:

Stämplarna är från Stämpelboden och färglagda med distresser, Merry Christmas är utskuret med Slicen och färglagt med TB. Lite glitterlim på tomtans muddar, men jag ser att jag missat tomteluvekanten så jag får upp och spritsa på lite.

Det ska bli spännande och se hur länge jag orkar hänga på denna utmaning, dels så vet jag inte hur motiverad man blir att göra julkort när våren gör sin entré och med den så kommer övertiden och då är man ju bara hemma och sover, men jag ska göra mitt allra bästa för att hålla ut. Jag hoppas att jag på detta sätt även blir av med en massa papper, får använda många stämplar och en massa andra dekos. Jag hade redan utmanat mig själv att detta år ska ALLA kort vara dekorerade på ALLA sidor, jag har varit lite slarvig med in- och baksidan, men nu är det skärpning som gäller.

Idag har jag suttit med bokföring (skäms lite eftersom det var 2010 års och den borde kanske ha varit inlämnad till klubbens revisor redan, det är alltså kaninhoppningsklubben jag är med i som jag är kassör åt), det är kul, men jobbigt när man lämnat det ett bra tag, ska jag fortsätta att vara kassör (vilket jag vill eftersom jag älskar att hålla på med papper och siffror) så MÅSTE jag se till att sätta mig en gång i veckan och bokföra...
Nu är det i alla fall bara bokslutet kvar och det ska jag fixa efter jobbet imorgon - om jag orkar, det är ju första dagen på jobbet efter ca 2½ veckas ledighet och denna ledighet har jag verkligen slappat, vi har mest bara umgåtts med vovven och kissarna - SKÖÖÖNT!

Nä, nu ska jag upp och limma på lite på luvan, mysa med vovven och kanske göra kort???
Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Marianne

En kul utmaning som jag också gett mig in i :)

Perfekt att kunna vandra runt hos varandra och inspireras av allt fint :)

2011-01-09 @ 23:19:10
URL: http://www.sindras-gnistor.blogspot.com/
Postat av: Linda

Jättefint julkort!

Och KUL att stå på julmarknad! :)

2011-01-10 @ 11:18:34
URL: http://citronlimespyssel.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

Läckert kort!



Jag körde den här utmaningen redan förra året och jag gör det i år igen. Trodde inte att jag skulle orka eller tycka det var roligt hela året, men det var det. Jag skapade bara för att det var kul och julkorten blev oerhört varierade.



Lycka till med utmaningen och julmarknaden!

kram Annika

2011-01-15 @ 09:23:00
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0