Vecka 28´s julkortsutmaning

Frukosten var inte klar så jag bloggar veckans julkort också, men jag börjar med att visa vad jag använt Slicen till:

En snöflinga fick bli blomblad och sedan slicade jag ut en swirl, papperet är från Creative Club, en scrapklubb som jag var med i men gått ur, dels så tyckte jag man fick för lite grejer (stämplar, stansar m.m) men sedan så kom ju dessa XL-paket oftare och oftare och dom var dyra och innehållet passade inte mig eftersom det ofta var med chipoardalbum och det var det dom tog extra betalt för och till sist så bestämde dom sig för att höja paketpriset och bara köra med XL-paket då fick jag nog, lite synd för jag tyckte ändå om papperen och banden även om det var mycket dyrare än att handla själv så var det kul att få matchande paket hemskickade. Men jag har massor kvar därifrån eftersom jag är så dålig på att använda mina grejer, eller var så dålig, nu tycker jag att jag har blivit så mycket bättre på att våga använda materialet.Tex det aprikosa bladet köpte jag en burk för säkert 2-3 år sedan och inte använt ett enda blad ur förrän nu.

Men ni kanske vill se mer utav kortet:

Stämpeln är en Whiff Of Joy och som vanligt har jag färglagt med TB. Sedan stämplade jag kanten runtom med tre olika stämplar och distressfärg, ett tips som jag hittade hos asamia som hon i sin tur hittat hos Rimna, båda dessa underbara skapare hittar ni länkar till under Länkar tillhöger här i bloggen.
God Jul är en Vilda Stamps. Mönsterpapperna kommer från Creative Club och bibelbladet har jag köpt i en webbutik, numera så äger jag ju själv två biblar som jag Traderat hem enkom för att riva sidor ur, men det tar emot att göra det så än så länge står dom orörda... Sammetsbandet är också från Creative.

På tal om asamia så är det ett av hennes jag liftat, om man kör fast så tycker jag det funkar bra med att lifta ett annat kort, man kommer liksom loss från sin spärrar då. Om jag hinner sätta mig och scrappa idag så ska jag lifta mitt eget kort som jag gjorde för flera jular sedan, det såg ut så här:

Men jag tänker fylla kulan med 3D-lack och se hur det blir.

Åter till veckans julkort:

En närbild på kantstämplingen. Panduro och Magnolia är märket på två av stämplarna, swirlen vet jag inte riktigt, men det står Savoir Faire, See~d´s på förpackningen, det är ett helt gäng stämplar som jag köpte för några år sedan på en mässa men knappt använt och nu är jag helt begistrad i dom...

Nä, nu ska jag testa frukost igen, sedan blir det stallet och släppa ut ett gäng kaniner och pyssla på lite, gräset ska klippas men vi måste först använda trimmern eftersom dom vi hyr av har velat spara gullvivorna som växer i gräset, men nu är dom passé så nu ska hela gräsmattan klippas.

Ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Å vilket fint kort du gjort! Tack för att jag får komma in och kika runt här.

2011-07-16 @ 22:22:46
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Christina

jätte fina kort du gör vännen bli så avis ha en underbar helg kram

2011-07-17 @ 00:09:42
Postat av: Britt-Marie Carlsson

Hej! Vilka fina julkort!!! Så många fina detaljer! Jag måste ta mig i kragen och börja med julkorten jag också... :D

2011-07-19 @ 08:43:38
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.com
Postat av: Mormormargareta

Kul att ha hittat din blogg, det fanns ju mycket fint att kika på här! Det här julkortet gillar jag - vackra papper o dekorationer! Den trallande tomtenissan är också härlig!

Grattis på namnsdagen!

2011-07-19 @ 11:53:15
URL: http://mormormargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0