Ett beställningskort

En på jobbet beställde ett kort till sin sambo som fyllde år igår.

Jag tycker det är svårt att göra kort till män, extra svårt till dom man inte känner och inte blir det lättare när det är ett beställningskort.

Men jag fick ihop ett kort som jag blev nöjd med, tror även att beställaren blev nöjd, det verka de så i alla fall, men jag har lärt mig att allt är inte som det verkar vara. Jisses vad många som inte är ärliga, då menar jag inte dom som stjäl osv, utan såna som säger en sak till mig och sedan en helt annan sak när man vänt ryggen till.

Men, men det ska inte dagens blogginlägg handla om så här kommer kortet.
(null)
Det är ett magic window card och tutorialen jag följt är Teri Pococks. Men jag gjorde en magnetstängning istället för en banner runt kortet. Så roligt att göra, jag måste bara skriva ner alla mått, det var jobbigt att göra kortet samtidigt som man kollade på tutorialen på film. 
Grattistagen är från Rox Stamps (tror jag, antingen julkalendern eller ett club kit. Trodde jag hade stenkoll, men tydligen inte), den bruna skuggan under hjärtetagen är utskuren med Slicen, använder den alldeles för sällan. Mönsterpapper från Maja Design.


(null)
Jag verkar inte kunna lägga ut en film, jag har gratisversioner av blogg.se, kanske därför.
Men när kortet är stängt så skjuts panelerna ihop så att 50 (i detta fall) döljs, så när man öppnar kortet glider panelerna isär och ju mer man öppnar ju mer syns av det dolda motivet (50 i detta fall, han fyllde alltså 50 år och jag hade ingen stämpel som passade till hans present så då fick det bli så här).
Majapapper även på insidan. Stansade ut ett lodrätt Grattis... haha, jag har sämst minne och är latast, jag har en katt i knäet så vill inte gå upp och kolla märke, men antingen är det en Rox Stamps eller så är det en Skapat Av och samma med bokstäverna, diesen är från en av dessa tillverkare.

Det var som sagt jätteroligt att göra kortet, det svåraste var att hänga med på hur stora bitarna skulle göras då allt är i inch. Men jag måste skriva upp så jag lätt kan göra fler av den här modellen.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0