Grattis Maria!

Idag fyller hon år, vi brukar träffas vid den här tiden på året men med denna envisa pandemin så får vi avstå det i år.

Sist vi var hem dit så hade dom tapetserat om i köket så det gick i blått, därav valet av färg på kortet till henne.

(null)
"
HÄnglar är verkligen mina favoritstämplar, här färglagd med distresser och sedan utklippt. Ibland blir jag sugen på en sån Scan & cut maskin som scannar in och skär ut motiven, men jag gör inte jättemånga kort, jag klipper inte ut motiven på alla kort och ibland känns det till och med lite rogivande att sitta och klippa.

Majadesign gör ju så himla fina pappersserier hela tiden, jag köper dom flesta. Jag har en massa andra papper och det är inte ofta dom blir använda då dom är svårare att matcha ihop.

Nu är det snart december, i morgon faktiskt... tror ni jag har kommit igång med julkorten? Svar: nej.
Jo ett är nog färdigt plus att jag har kvar några lite enklare kort som jag gjorde till en julmarknad och dom blev över. Jag brukar försöka göra julkort hela året men i år har det inte blivit så alls. Till 2021 är planen att göra alla födelsedagskort så tidigt på året som möjligt, så kanske jag får gjort till alla jag vill skicka till, så blev det inte i år. Jag har svårt att hinna/orka med något annat än jobbet under några vår och sommarmånader och sedan tar det flera månader att återhämta sig, så jag måste verkligen ändra planeringen för korttillverkningen.
Julkorten får jag isåfall börja med på hösten så kanske det löser sig.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0