Tolkat en skiss till svärmors kort

Hos karinspyssel.se hittade jag en trevlig skiss som Anna B Svensen har gjort. Jag har ju allt som oftast svårt att komma igång med korten och då är det toppen att få en skiss eller utmaning att förhålla sig till.

Skissen såg ut så här:
(null)
I Jessinks adventskalender eller julkalender, jag vet faktiskt inte skillnaden… oavsett vad det heter så är det stämplar i denna kalender. Jag ville använda den söta Pippi stämpeln och så här blev min tolkning:
(null)
Jag ser nu att pippin kunde fått hänga upp och ner, det funkar oxå. Måste jag komma ihåg till nästa gång jag ska använda den.
Jag har gjort några mini slimelinekort och det har blivit ett favoritformat. Jag gör mina 6"X3". Gör inga kuvert utan använder vanliga kuvert, kan det vara C6?

Usch, vet ni vad jag har gjort i år?
Jag fick dille på såna kalendrar. Började att beställa Rox Stamps redan i somras, hittade sedan en kalender jag blev nyfiken på förra året men var för sent ute, Art by Marlene. Förra året var det bara typ mixed mediastämplar men i år skulle det vara stämplar, stenciler mm så jag bokade en sån i somras. Tänkte jag skulle hoppa över Skapats Av’s kalendrar i år. Jag ville testa Gummiapans för där hade dom så himla fina grejer för några år sedan. Jag missade dock att beställa Gummiapans. 
Jag lider ju ganska ofta av beslutsångest och många ggr funderade jag på om jag skulle avboka mixed mediakalendern, men det gjorde jag inte. Däremot ångrade jag mig ang. Skapat av och hon hade kvar så jag beställde dom bägge. Sedan dyker det upp i flödet att man inte får missa Jessinks kalender (om det var på Instagram eller Facebook minns jag inte) - klickade hem den. 
Efter ett tag så visar någon ett ställ hon hade gjort till Gummiapans kalender, jag kommenterade att jag missade att beställa och då skriver en annan tjej att kalendrarna kommer att kunna köpas, dom hade kvar o skulle lägga ut dom i webbshoppen…

Så det slutade med kalendrar från:
Rox Stamps - dies
Art by Marlene - mixed media, stämplar, papper, stenciler mm
Jessink - stämplar 
Skapat av guld - dies
Skapat av silver - dies
Gummiapan - dies
Gummiapan - stämplar

Jag får försvara mig med att jag hade en massa övertid på jobbet som jag inte kommer att hinna ta ut i ledig tid så jag tyckte (kanske) att jag kunde fläska på med en massa kalendrar i år. Det näst värsta är att jag känner inte redan nu att den eller den kalendern ska jag inte ha nästa år. Det värsta är att jag blir sugen på ännu fler kalendrar, har bl.a sett en från Reprint jag skulle kunna tänka mig…

Har ju dessutom separationsångest, så även om jag har en massa, då menar jag verkligen en massa, stämplar som jag aldrig använder så har jag svårt att sälja dom. Kan ju vara bra att ha…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0