Ytterligare ett julkort

Det här kortet kommer kanske inte fram innan jul, men kortet är gjort och går med posten i morgon.
(null)
Ett griskort och rosa och brunt.
Tänk att lilla Sverige har så många duktiga tillverkare av stämplar, dies och papper, säkert en massa annat scraprelsterat också men det var vad jag kom på.
Grisen som Pernilla Nilsson har designat, alltså hur söt är den inte???

Texten är från årets Rox Stampskalender. Jag lyckades ha sönder y:et så det fick jag måla till.

Idag klantade jag mig (inte helt ovanligt).
Öppnade mina 7 kalendrar, stansade ut, stämplade la upp för fotografering. När jag skulle blogga det så fanns inget foto, har jag glömt fota? Troligtvis, för jag hittar inget foto. Jag får göra om proceduren, slipper stansa o stämpla så det går ju lite snabbare.

Sedan tog jag faktiskt tag i och gjorde kortet färdigt. 
Efter det gjorde jag något väldigt välbehövligt!!!
Städning av scraprummet, fy *** hur det såg ut och dessutom hade jag ingen yta att jobba på och ingen ordning på någonting.

Igår var vi och handlade, då såg jag en ask med 
(null)
Köpte den för någonstans i bakhuvudet hade jag gör mig att jag läst/sett någon använda asken till infärgningsverktyg. Det stämde nog, nu ligger godisarna i en skål och väntar på julfrämmandet och asken är nästan fylld med dessa, fast med rund top.
(null)
Jag har bara 6 st och det rymma 8 i asken så jag ska köpa på mig en 3-pack till.
Jag tänker att jag inte behöver en till varje nyans utan en till varje färggrupp får duga.

När jag vilat och varit med hundarna en stund ska först fota dagens kalenderinnehåll sedan ska jag börja med ett kortvikning som Majsan art visade för någon dag sedan. Det ska bli kul att se om det blir så bra som jag tänkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0