Köttbullar i airfryern

Jag fick en airfryer av min bror, han kom inte överens med den - tur för mig/oss.
Jag gör numera köttbullar endast i airfryern. Jag gör köttbullar betydligt oftare än innan.
Jag glömmer ofta hur jag gjort, vilket recept, vilka grader och hur länge.
Jag har tagit fram en liten A5-pärm med blanka blad som jag försöker skriva upp hur jag gör, blir det bra får det komma in i en riktig receptbok/pärm.

Idag gör jag alltså köttbullar till midsommarlunchen. Vi ska ha sillunch, men vi äter ju inte potatis (potatis är inte LCHF) så bara ägg o sill tycker vi blir lite lite och i år blir det inte ngn buffé men sill, ägg o köttbullar blir bra till lunch.

Jag testade idag ett recept från 56kilo, jag gjorde ett par ändringar. Så här gjorde jag:

2 msk pofiber 
2 dl vispgrädde
2 msk koncentrerad kalvfond
Blandades och fick svälla en stund.

Sedan i med:
1 kg blandfärs
1 st ägg
2 msk dijonsenap 
1 stor vitlöksklyfta- pressad
1 tsk lökpulver
2 tsk salt (Himalaya)
2 krm vitpeppar 

Tar mitt blåa, rundade matskedsmått och doserar smeten, rullar till dom och lägger 12-14 st i en springform och kör dom i min Airfryer i 180* i 10 min
(null)
Jättegoda och perfekt tillagade. Detta recept hamnar i receptboken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0