Julkortsföljetång, del 16

Några månader efter vi flyttat norrut så flyttar våran kompis med sambo oxå norrut, faktiskt ännu längre norrut än vad vi gjorde.

Vi har faktiskt bara träffats en gång sedan vi flyttade upp, men det kommer bli fler hoppas jag!

Dom har ett gäng hönor så årets julkort fick inspiration från dom.
(null)
Motivstämplarna är hÄnglar, killen lite äldre, tjejen o hönan är nyare.
God jul ringen är en stämpel från JessInk, vilket jag förstått kommer att upphöra/ta en paus. Tråkigt då hon har mycket användbara stämplar. God Jul på hönans låda är från Roxstamps och julkulorna (eller lanternorna som några tycker att det är) är från Gummiapan. Mönsterpapper från… Maja design, ett märke jag nästan uteslutande använder.

Det här kortet har tagit tid att göra, först skulle jag värka fram vad jag ville göra, sedan ta mig i kragen och stämpla upp, färglägga och sedan gå till ett kort. Men hjälpsamma (stjälpsamma) katten Ice fick det att hända… eller fick det att ta längre tid…

(null)

(null)

(null)Kenna som ska få kortet är kattallergiker, hoppas han inte blir påverkad av detta.

Jag skriver inlägget tidigare och lägger det på "bevakning". Men idag (8/12) fick jag äntligen mina fina dies
(null)
Dom har varit slut i evigheter hos tillverkaren, Gummiapan, jag har med jämna mellanrum kikat efter dom men står bara Tillfälligt slut, så för några veckor sedan mailade jag och frågade om dom kommer in igen? Nä, det skulle dom inte men jag fick ett par länkar till utländska butiker som kunde ha dom och en butik hade hemma så jag köpte. Jag köpte 2 st, så att om någon annan vill få tag på dom så kan jag sälja, tänkte det var lika bra då frakten var rätt dyr. Ochvill ingen ha dom, ha då har jag dubbletter.

Så, det kan hända det hinns med att göra något mer kort än jag trodde, måste nog testa dessa fina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0