Grattiskort till faster Marina

Idag fyller min farbrors fru år. Jag hade ett färdigt kort hemma som jag tyckte passade till henne.
(null)
Ett kort i guld och vitt. Jag var med i en utmaning där man skulle använda guld eller silver.
Torrembossade ett vitt papper, stansade ut några cirklar och ett par blommor/fröställningar. Embossade en grattistext och sedan var det kortet färdigt.

Från och med denna vecka måste jag försöka få ihop 2 kort per vecka om jag ska klara målet att få till födelsedags- och julkort till alla mina nära och kära. Några plockas nog bort från listan och några läggs till. Jag hoppas jag kommer in i ett bättre flow än jag haft senaste åren. Med tanke på att jag inte kommer att jobba lika mycket som jag gjorde på mitt förra jobb så har jag bättre förutsättningar att hinna och orka sätta mig i scraprummet, rummet som även katterna älskar och som gärna hundarna vill vara i om jag är där, så det blir trångt om saligheten.

Jag ska även försöka vara med i alla utmaningar i fb-gruppen Pysselutmaning - månadens färg 2023 och kanske någon till. Tycker utmaningar är bra när inspirationen tryter.
Jag ska också försöka köra med varianten att göra två kort när jag ändå håller på, jag kallar dom tvillingkort men dom är inte enäggstvillingar… det kan vara att jag använder samma upplägg, eller samma stämpel eller samma papper, något som gör att det går lite snabbare.

Ha en god fortsättning på det nya året!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0