1:a LO´n, skrämd farbror & räliga färger... + Lotta Fruh



Här är min första LO i 12x12 format, jag har gjort ett litet album om våra djur som lite provapå scrapbooking, men nu ville jag testa på riktigt. Och på riktigt var tydligen pionererna som vi har i trädgården, både jag och sambon tycker om pioner.
Slicen är använd till bokstäverna, P:et är en stämpel från Panduro som jag embossat med Mossglitter tror jag. Papperet som jag gjort bokstäverna av är albumblad som jag har stämplat med distressdyna och penslat ut med vatten. Den svarta ramen är från Creative Club, trollsländebradsen köpte jag på Granngården och dom röda pluttarna på svarta ramen är hjärtbrads från Slöjd-detaljer. "Notes" tagsen, ligger löst bakom svarta ramen och även den är från Creative Club.



Det här kortet ska min mus/råtträdda farbror få(ärligt talat så är det inte rädsla, det är skräck han känner) , han fyller xx år och ska till Spanien och dricka vin, så jag tyckte stämpeln var klockren. När han får kortet så är happy birthday"tagen"/sliden fördragen över musen och så har han fått en liten instruktion att han ska dra den åt vänster om han vågar.



Det här kortet kom till när jag blev less på mig själv, jag kan absolut inte göra kort om jag inte har någon mottagare, men jag jag vig sjutton på att jag skulle göra ett kort bara för att. Så jag tog ett block med papper i som jag köpt på Ge-Kås (för där fanns det flera av samma papper), blundade och drog ett papper. Det blev ett med ganska räliga färger (grön, lila, gul & rosa), när jag började leta vilken stämpel jag skulle ha så hittade jag denna och givetvis såg jag direkt vem som skulle få kortet - han som skötte våra kaniner som inte fick följa med till Falsterbo - så nu blev det ändå inget kort utan mottagare... Jag testade att torrembossa eller prägla, vet inte riktigt vad som är vad, Trelagersblomman i nedre högra hörnet är från Slicen. Det var inte så smart att låta en brun kanin hålla i en brun blomkruka ser jag nu.

Och vet ni vad, vi var på Elmia i helgen och tävlade/arrangerade kaninhoppning och vilka dyker upp? Jo, Lotta Fruh med döttrar, det var jättekul att träffa dom. Hennes äldsta dotter har tävlat i kaninhoppning och har fortfarande kvar en kanin som jag fött upp. Det blev en del pysselsnack också...

Tävlingsmässigt så gick det hyfsat, en av mina kaniner - "Phille" - vann svårklassen på lördagen och gick därmed upp till elit på rak bana. Sedan på Söndagen var det sambons kanin - "Spitten" som gjorde samma sak. Så två nya elitkaniner fick vi. På söndagkväll (igår) så fick jag hem nytillskottet "Hajen", en 3 månaders chinchillafärgad kaninkille som just nu sitter i stallet och tycker det är lite läskigt...

Kommentarer
Postat av: Karolina (karehed)

Vilken rolig idé med kortet till din farbror. Hoppas han inte blir allt för rädd!

Härliga bilder på pionerna, det är en väldigt vacker och ståtlig blomma.

Kram Karolina

2009-08-11 @ 20:22:26
URL: http://karolinasscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Kat!

jättefin lo, och vilka fina kort.

Gillar råttstämpeln massor



Kram Kat!

2009-08-11 @ 21:23:29
URL: http://kreativakat.blogspot.se
Postat av: jezzza

Gud så mycket fint jag hittade här inne!

Postat av: Jennifer Karlsson

Grattis till framgångarna!:D

2009-08-12 @ 16:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0