Årets sista "jobb"utmaningar

Som vanligt har jag inte fått tummen ur och lagt in fotona i datorn så jag har kunnat uppdatera bloggen, men nu kommer i alla fall årets sista kortutmaningar (jag och A på jobbet utmanar varandra ett par ggr/vecka) + några andra kort.

Först ut har vi senaste utmaningen som var svart/rosa kort.

Mitt blev så här:

Kortstomme gjort av ett papper från Creativ Club, mönsterpapperet är av okänt märke, ramen är utskuren med Slicen ur ett papper inköpt på Panduro, Blommorna kommer från Slöjd-Detaljer, Stämpeln inköpt på Tradera och är en Pandurostämpel som är målad med Tombowspennor. Bradsen i blommorna är från Creativ Club och knappbradsen har jag inte koll på märket men jag köpte dom på Presentverkstaden i Gislaved.

A´s kort är till hennes svärmor som fyller år kring jul och det blev ju jätteläckert!:


Utmaningen vi hade dessförinnan var att vi skulle lifta ett kort som A hittat ngn stans. Min tolkning blev så här:

Stämpeln är från Stämpelboden och färglagd med Tombows, Stjärnan är utskuren med Slicen, Tagsen från IKEA, Brads från Panduro, sedan är det blommor från Creativ Club tror jag och spetsbandet???

A´s var en kopia av upplägget och blev så här:


Gången före det så hade jag gjort en Bingobricka (som jag hade tagit idéer i från två butiksbloggar som jag inte kommer i håg vilka det var). Jag valde en rad som sa att kortet skulle innehålla: Cracle Paint, 2 stämplar, Spets/band och bokstäver. Så här blev det:


Stämplarna är från Scraplyckan, Crackel Painten lyckades jag inte få till så bra, spetsen inhandlat på utförsäljning och bokstäverna följde med ett scrappaket jag vann på en kaninhoppningstävling!

A valde raden med: Bling, 4 olika mönsterpapper, 1 stämpel och band/spets och så här blev resultatet:


Och nu kommer några kort jag gjort som INTE tillhör någon utmaning och det kommer att bli julkort och födelsedagskort till nära och kära.



Stämpelälvan är från Stämpelboden, hon har fått lite Cracle Paint på vingarna och lite glossy på stövlarna. Stämplat med Grunge Collection på kanterna. Det syns knappt men det står God Jul längst ner, Embossat med rött pulver och den stämpeln är också från Stämpelboden. Den röda sammetsblomman är utklippt från ett papper jag köpte på Ge-Kås.


GRATTIS MAMMA! Hon fyller år idag och detta kort landade i hennes postlåda i går, jag bor typ 110 mil från henne *snyft*. Stämpeln är från House Mouse, det fick bli ett rosa band runtom för att kortet inte skulle bli så dystert. Det är lite glitterlim på bakelsen. Spellbindderdiesen (heter det så?) är använt.


Denna tags fick min kompis, jag skickade med en liten tom önskelista och ett frankerat kuvert som jag vill ha i retur senas 8 dec. Hon har flyttat till hus, startat stuteri, fyllt år och snart är det jul och jag hade ingen aning om vad jag skulle köpa så därför skickade jag med denna:




När jag såg A´s kort i en utmaning som vi skulle göra änglalik så blev jag bara såå kär i denna stämpel, jag köpte den och gjorde nästan en kopia av hennes kort.

Ja, det var nog allt för denna gång. Ha en trevlig vecka och lämna gärna ett avtryck om du hälsat på!


Kommentarer
Postat av: Anki T

Tack för påhälsningen i min blogg.Har smugit omkring lite på din sida och hittat mycket fint.

Ha det så bra.

2009-12-02 @ 22:13:52
URL: http://scrapfia.blogg.se/
Postat av: Malin/majamelon

Oj jisses så många fina kort du har gjort =D



kram

Malin

2009-12-06 @ 21:54:36
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Anna

oj oj vilka fina kort du/ jag gjort :-)



Kram Anna

2009-12-08 @ 11:36:13
Postat av: Sofia

TACK för det gulliga julkortet!

Hoppas att allt är bra med er.

Har just kommit hem efter 4 dagar i Stockholm; 2 dagar tillbringades med shopping och 2 dagar var vi ute på Stockholsmässan i Älvsjö på HUND-09!!



Kramar

Sofia

2009-12-15 @ 13:22:27
URL: http://www.amaklinjas.se
Postat av: Anonym

hej o tack för julkortet jag har väntat på det=)

Fick just kortet levererat in i köket av budbäraren !!!

Tack o god jul o gott nytt på er!

2009-12-23 @ 17:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0