Hyfsade placeringar idag

Nu skriver jag flera inlägg bara för att testa lite och för att komma igång, Ska försöka mig på att lägga in lite foton också lite senare (förmodligen i morgon).

I dag har vi varit och tävlat med kaninerna, eller jag har tävlat, sambon är sjukskriven så jag fick tävla hans kaniner också. Min lilla nya kanin "Areo" lyckades äntligen ta en placering och sin första uppflyttningspinne. Det var dubbla lättklasser, i första klassen gick han på 1+0 fel så där blev det ingen placering, men i andra klassen så gick han på 0+0 och kom 4:a, jag har för mig att han slutade 4:a i cupen, men är inte säker - cupplacering blev det i alla fall och jag valde badmintonrack.  "Phille" har också kommit igång riktigt bra efter en längre tids svacka, även han tog en pinne. Jag tävlade förresten min kompis M´s ena kanin när hon dömde, hon fick en placering och placerade sig före Aero i cupen och tog Boulsetet jag ville ha...

Sedan kom jag precis utanför placering med en av kaninern, resten gick inte så bra - vi hade med oss 6 av kaninerna. Vi har 16 kaniner, men det är bara 9 stycken som vi tävlar aktivt med, det är 3 till som vi tänkt få igång igen och resten är pensionärer. 

I morgon ska vi träna ett par av kaninerna som inte fick följa med idag pga att dom inte hade någon klass att tävla i. (I kaninhoppning väljer man inte klass, där börjar man i lätt klass och arbetar sig uppåt i klasserna). Sedan ska jag försöka lägga ut ngn bild, tror inte vi tog några hoppkort idag så det får bli på ngt annat...

Ha en trevlig lördagkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0