Mina duktiga killar! + lite om Partillemässan.

Idag så hade vi hemmatävling och jag fick lov att döma alla klasser eftersom vi inte fick hit någon gästdomare. Under sådana omständigheter så får min sambo hoppa mina kaniner.

Första klassen som var en elitklass (12 hinder, max 50 cm höga och max 80 cm långa) vann min sambo med sin kanin Stjärnans Ch Spitfire - Grattis till cerifikatet!

Andra klassen var en svårklass (10 hinder, 45 x 80 cm) och där kom P tvåa med min "Halo". I medelsvåra klassen så blev det ingen placering alls då min Aero knasade sig och lekte bomben i några hinder.

I sista klassen som var en lättklass (8 hinder 30 x 45 cm) så vann han med min "Hajen".
**************************************************************************************
I går var jag & P i Partille på mässa. Jag hade ett mål och det var hÄnglar & stÄnglars monter, här skulle det köpas stämplar! Jag bara älskar dom stämplarna. Det gick inte så bra, dom som känner mig vet vilken beslutsångest jag kan ha och nu blev jag drabbad av den. Inte en endast "ny" stämpel blev det, jag fick mig bara för att köpa två grodstämplar och en hängla som håller en banderoll, den är tänkt till baksidorna på korten. Grodorna köpte jag både killen & tjejen för jag hade glömt bort vilken jag hade här hemma och tur var väl det för det var olika storlek, dom jag köpte nu var större än hon jag hade hemma.

Stämpelboden besökte/shopade jag hos tre gånger. Första inköpet blev ett stämpelset med skyltar som jag länge velat ha men inte tagit mig för att köpa + en tomtebabe (10% rabatt visade det sig vara). Andra gången så blev det 20 st cardstock för 80:-, bra pris + 10 småstämplar för 75:- + en stämpel med blåklockor på som dom hade 25% på. Sista gången så köpte jag tre st. clearstamps som det var halva priset på. En Fiskarssax med stora scalopped taggar inhandlade jag (men där gjorde jag en miss och handlade hos första bästa, som visade sig vara dyrast). Lite prickiga smala band, 8 mönstrade papper, 2 grejer till BIA:n, Glimmer Mist (har aldrig testat det), lite, lite blommor (rosor & en annan liknande typ av blomma), två småååå myrstämplar från Pysselmyran och jättehäftiga stämplar i ark (bin & andra småkryp) - ÅH, vad jag ångrar att jag inte köpte fler av dom. Vet ni vad jag glömde köpa? EZ - så alla stämplar fick inte bli monterade...

Vi orkade inte stanna kvar till stängning så jag kunde inte vara med på utklottningen av Slicen - men jag har ju redan en så GRATTIS till dig som vann den!

Nu ska jag lägga in ytterligare ett par kort som tillverkades & levererades 2007.
P´s mamma förlovade sig med R och dom fick detta kort. I början använde jag bokmärken ganska ofta.


Oj, det blev en liten en. Ja, ja jag är inte bättre på datagrejs än så här... I alla fall så fick P´s mammas karl denna när han gick i pension.

Nä, nu ska jag göra kväll, lite glass & hemmahallon låter väl inte helt fel?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0