Länge sedan sist!

Att det ska vara så svårt att uppdatera en blogg. Jag är inte sugen på berätta allt jag gör, men något foto, kort eller så borde man ju kunna lägga ut...

Idag blir det inga bilder, jag tänkte bara berätta att våra kaniner har varit så duktiga. I går hade vi en liten kvällstävling i Gnosjö, det var Military Tattoo någonting, så vi var inbjudna att visa upp vår sport - kaninhoppning!

Jag var enda domaren från klubben så jag fick inte tävla, men det är kul att döma också. Min man fick tävla mina kaniner. "Hajen" tog pinne i första lättklassen så han gick upp till medelsvår och fick inte tävla något mer i går. "Flora" kom etta och tvåa i sina lättklasser så även hon gick upp till medelsvår. "Buster",  min nya lilla bebis (näst nyaste), han debuterade i krokig bana och det gick väl si så där, ingen placering!

Idag så var vi i Kalmar och tävlade. Där vann jag eliten med "Spitten" och kom tvåa med "Reine", nu var det tyvärr bara jag som startade i den klassen, men mina kaniner behöver träna så det gjorde inte så mycket. Jag vann även svårklassen, det var en glad övverraskning. Det var min sagokanin "Aero" som stod för den bragden, jag kom tvåa med Halo, som tyvärr var lite tjurig så det blev ingen uppflyttningspinne och precis utanför placering kom mannen min med "Maya" . I Medelsvår så debuterade "Hajen" & "Flora", "Flora" brunstade lite, men jag fick henne i mål men ingen placering, "Hajen" däremot var jätteduktig, han är så häftig, när han hoppat banan en gång och kommer till final så vet han precis hur banan går så man behöver inte styra honom alls. Pinne till honom.

Mest förvånad blev jagi alla fall över "Buster", han var så duktig, han gick på 3 fel i grunden och 0 i finalen och kom precis utanför placering.

Plockade på mig lite bra priser från prisbordet. Två kaninmatskålar, hårbalsam och handduk, lite godis (inte så bra), shamposet och ett duschset och mannen min tog lite smink som jag tror dottern ska få.

På vägen hem stannade vi och åt på MAX (inte bra och inte så gott, jag var sugen på kinamat men hittade inget ställe).

Nu ligger vi och slappar i soffan, mannen har slocknat, han vilar kanske upp sig för fisket i morgon...

Ha en trevlig helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0