En ny familjemedlem!

Efter drygt 10 år utan hund så har vi äntligen en helt underbar liten Bobby. I söndags så åkte vi till en liten by utanför Ystad för att titta på en kille på drygt 3 månader som skulle placeras om pga att deras andra hund inte alls var så glad i honom, det blev en resa på nästan 60 mil tur & retur. Vi hade inte bestämt oss för att köpa honom, men när vi fick träffa denna underbara varelse så bestämde vi oss för att han skulle få följa med hem. Han hade redan ett namn så det fick han behålla.

Idag så var han till veterinären och blev besiktigad u.a och så chippades han så nu är det bara avmaskning om 1 vecka sedan är han klar för ett tag framöver.
Så här ser han ut på bild, det är svårt att få en bild på honom där han är lik sig men på det här kortet är han ganska så lik sig:

Han är enligt uppgift en blandning av 50% Flat Coated Retriver, 25% Berner Sennen och 25% Collie.

Jag eller vi tycker att han är så otroligt duktig för att vara så ung, han kan sitt, tass, stanna och puss. Han verkar älska att åka bil trots att han fick resa i flera timmar i söndags så när vi skulle iväg och köpa halsband i går (tisdag) så ville han själv hoppa upp i bilen och när vi kom hem och packa ur bagagen (vi har minibuss) så ville han hoppa in där. Det blev i alla fall ett halsband, koppel, märgben, grisöron och en påse foder som butiken rekommenderade (gratisfoder som vi ska testa och se vad han tycker om det).

Här kommer lite bilder från kväll 1, när han var ute och busade i snön:





Han verkar då trivas här även om katterna är lite tuffa mot honom, däremot är jag lite förvånad att han inte alls verkar bry sig om kaninerna, han har varit fram och nosat på en av dom, men så märkvärdigt tyckte han inte att en kanin var...

Nä nu ska jag upp och ringa min lilla mor som fyller år idag, jag har gjort ett kort och skickat, men jag glömde fota det, kanske bror min kan göra det och maila det till mig så jag får lägga ut det...

Ha det gott!

/sara

Kommentarer
Postat av: Maria Borvall

Han är verkligen super söt och så kul att han är så duktig trots sin unga ålder!

2010-12-05 @ 15:13:55
URL: http://www.agardensstuteri.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0