Grattis- och julkort

Ja, jisses vad sen jag är med födelsedagskorten. Korten kommer fram 1-2 dagar efter födelsedagen, men så går det då man postar korten ungefär samma dag som det borde vara framme hos mottagaren. Jag kanske kan skylla på att vi skaffat hund, så det är mest han det kretsar kring för tillfället.

Jag berättade för min mamma för några dagar sedan att vi skaffat hund, jag trodde att hon skulle tycka att vi var knäppa eftersom vi har så mycket andra djur (4 katter, 17 kaniner, 1 marsvin och f.n 3 akvarium), men det gick bra, lite sämre gick det när mannen berättade för sin mor, men det var lite väntat, hon är lite hundrädd och hennes sambo är väl inte sådär jätteglad i hundar fick vi veta, men å andra sidan så träffas vi inte så ofta så vi kan inte avstå en hund för deras skull...

Ja, ja nog om det. En kompis till oss fyller år i morgon, givetvis kommer hennes kort fram sent, men bättre sent än aldrig (fast det vet jag ju inte, om det kommer fram vill säga det är ju inte alltid Posten kommer fram).
Jag skulle ha gjort ett julkort till utmaningen vi har på jobbet jag & A, men det fick bli ett födelsedagskort i första hand och hinner jag få färdigt ett julkort också idag vore det ganska bra.

Födelsedagskortet:

Penny Blackstämpel som jag färgla med TB ett mönsterpapper från Creative Club som jag stansade ut med "Sixten" och en Spellis, även kortstommen är från dom. På tal om Creative Club så har jag inte beställt från dom på flera månader, det är ju nästan jämt XL-paket och dom kostar nära 200:-, lite för mycket pengar för lite lite saker.

Jag lägger ut utmaningen vi hade till förra veckan, där skulle vi lifta ett kort vi hittade i en lokal annonsbilaga och mitt bidrag blev så här:

En Sarah Kaystämpel som även hon är färglagd med TB, snöflingestämpeln är från magnolia och texstämplarna tror jag båda två är från Stämpelboden/Vilda Stamps.

Det här inlägget gjorde jag igår och med hjälp av en kalender inne i bloggen kan man välja när det ska läggas ut.

Ha en skön vecka, själv ska jag trassla ihop lite tider så vovven slipper vara ensam hemma, så jag ska typ jobba ett par timmar och sedan vara hemma några timmar sedan iväg och jobba så att vovven får vara ensam tills husse kommer hem en liten stund senare på dagen. Vi tror han fixar att vara hemma ett par timmar då och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0