En dag för sent!

Det blir inte alltid som man tänkt sig, jag hade ju lovat lite bilder till i går på vårat akvarium men så blev det inte, vi åkte och köpte ett gäng pansarmalar istället.
När vi kom hem med dom var klockan strax efter läggningsdags för mig, men dom skulle koppas in och så blev vi sugna på att få i roten som legat i blöt sedan i söndags.
Vi fick ner roten men den behöver lite hjälp för att hålla sig nere, så en bit skiffer får vara tyngd. Helt nöjda blev vi inte eller åtminstone jag blev inte nöjd, men nu ska det få vara så här tills den kan hålla sig nere av egen maskin. Jag har inget foto på varken nya roten eller på pansarmalarna, men en bild på hur det blev när vi fick i en annan rot och tre nya växter efter Malmöresan kommer här:

En helbild, växten längst till vänster och dom två längst till höger köpte vi på Hornbach i Malmö, där köpte vi också 5 st guppy som ska få gå en liten stund i 96l akvariet så dom hinner få en kull sedan ska dom ner i 375 liters så att det inte blir för mycket yngel.

Vi var faktiskt helt vördelösa när vi var i Malmö, det blev nästan ingen shopping, ingen god mat, ingen bio, inget uteliv, men det var riktigt skönt att bara vara och inga krav ha på sig...
En sväng på Panduro blev det, där köpte jag tre stämplar (julmotiv), två mönsterpapper och ett gäng bubbelstickers som jag fyndade för 5:- kartan. A fick en karta av varje sort, jag ska ha med att det måste använda stickers i min nästa kortutmaning som jag ska ge henne (och mig).

Ha en trevlig kväll, själv ska jag se om jag kan "låna" TV:n och se en film som börjar snart.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker ditt kar ser riktigt trevligt ut. Vad för pansarmalar blev det?

2010-02-19 @ 12:19:40
URL: http://lindaspysselblogg.wordpress.com
Postat av: Ingalill

wow! vilket akvarium! Tycker det ser så rogivande ut..

2010-03-10 @ 19:52:41
URL: http://spunkygecko.blogg.se/
Postat av: Monica

Åhh vilket underbart akvarium! :-) Härligt med en till akvariepysslare :-) Vi har ett söt och ett saltkar. Otroligt rogivande när man pysslar. Nu ska jag kika vidare på din fina blogg :-) Hittade hit via svenskscrapforumet :-)

Kram kram!

2010-03-26 @ 20:59:06
URL: http://stensaxochpase.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0