En stjärna har slocknat...

Min underbara Dexter har fått avsluta sitt liv. Dexter var stallets stjärna, Grand Champion i kaninhoppning, hittils Sveriges enda kanin som vunnit SM i både längdhopp och höjdhopp samma år. Ja, den kanin var helt otrolig, men nu har cancern segrat. Han operedas för testikelcancer i höstas, men för ett litet tag sedan så upptäckte jag att den andra kulan förmodligen blivit invaderad också och med tanke på Dexters ålder och hur illa han tyckte om att bli medicinerad dom två sista gångerna (testikeloperationen och mellanöresinfektionen) så beslöt vi att inte plåga honom med en medicinering till utan han skulle hellre få somna in. I helgen så har jag haft svårt att sova, jag har legat och funderat om jag gör rätt som inte chansar med en operation till, ska jag gå till veterinären och låta honom somna in eller ska grannen få göra det snabbt eller...

När jag kom hem idag så tänkte jag att han skulle få gå ut en sista gång i hagen, sedan skulle jag ta ett beslut, men när jag kom in i stallet så var beslutet inte svårt. I morse åt han som vanligt, men när jag kom hem så märktes det direkt att det var dags att ta farväl. Nu ligger han nerbäddad i halm under äppelträdet, hade jag haft en bananplanta så hade han fått ligga därunder, för han älskade banan, både färsk och torkad.

Sov gott vännen min, stallet kommer aldrig att bli sig likt utan dig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0