Ytterligare några julkort

Jag måste bara börja med att tacka alla som tar sig tid att skriva en liten hälsning här i bloggen, det är så himla kul att se att ni tittar förbi!

Idag har jag gjort ett kort till utmaningen vi har på jobbet, denna vecka (alltså till i morgon) var det fritt att göra vad vi ville. Jag kan inte blogga det kortet förrän jag har visat det på jobbet så det får bli i morgon om jag kommer ihåg det. Men jag har ett kort jag gjorde till i måndags, men när jag fotade det så upptäckte jag att jag inte var riktigt färdig med det, men jag lägger ut det ändå, jag får fixa det innan jag postar det.

Utmaningen var rosa, lila + två valfria färger (grönt och gult för min del), glitterlim, metall & korsettsnörning.
Så här blev det:

 

Sedan har jag några gamla kort, dom gjorde jag i januari och februari till en utmaning på Svensk Scrapbooking, man skulle göra ett kort i januari, två i februari osv, jag hängde bara på i två månader, sedan var jag inte så sugen på att göra julkort.


I januari skulle motivet ha tomteluva har jag för mig, jag hittar inte dom utmaningarna på forumet. Om jag minns rätt så var det när jag skulle göra det här julkortet som jag upptäckte att Slicen inte ville skära i lite tjockare papper. Det grå/blå cardstocken är en lite tunnare cardstock från Creative Club och i den kan och kunde den inte skära ut en ram jag ville använda. Jag testade Slicen idag igen och i tidningspapper och ett tunt skisspapper gick det bra, men så testade jag att skära i ett lite tjockare papper och det blev en konstig figur av det...





I februari har jag för mig att man inte fick använda rött & grönt, jag är inte säker på att jag är färdig med det svart-vita kortet, det tyckte jag i februari, men nu kanske jag ska sätta dit lite blommor, förmodligen i svart & vitt...

Idag har vi tagit upp båten, vi ska snart grilla, jag ska försöka hinna med ett julkort till annars hinner jag nog inte få ihop till dom jag ska skicka till, det är inte så många, men med ett kort i veckan kommer man inte långt, det är ju några födelsedagskort också kvar att göra i år.

Ha en trevlig söndag, det ska jag ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0