Vecka 4´s julkortsutmaning

Den här veckan blev det ett lite annat format på julkortet, det blir ju mest 15 x 15, men nu blev det ca 10 x 15. Jag ville så gärna sätta ett band i "tagen" på framsidan, men jag fick verkligen inte till det =(
Så här blev i alla fall veckans julkort:

Stämpelmotivet vet jag inte tillverkare på men jag har köpt det på Tradera, notbakgrunden vet jag lika lite om och jag antar den också är ett Traderafynd (jag har ju handlat en del stämplar där, alldeles för många enligt vissa...).
Distresserna är i alla fall använda och sedan har jag chalkat kanterna på "tagen" (vet inte om det heter så i detta fall) som är utskuren med slicen i akvarellpapper. Längst upp och längst ner på framsidan har jag stämplat med vad jag tror är mina allra första cleastamps, inköpta i Helsingborg på väg hem från Danmark för några år sedan - vilka minnen man har... Hur som helst så är det embossat med ett pulver som heter Kärleksyra.

Jag gav ett litet nyårslöfte till mig själv att arbeta korten lite mer, även insida och baksida ska dekoreras, så här blev insidan:

Papperna till "tagsen" är utskuret med Slicen och dom är från Creative Club, även här har jag stämplat och embossat + chalkat kanterna. Undre "tagen" är blank så man kan fylla i hälsningen själv.

På baksidan brukar jag oftast bara ha någon stämpel som jag skriver att koret är handgjort, år och att det är jag som gjort kortet, men från och med i år så ska även baksidan få sig ett lyft:

Samma sak här, maskade notbakgrunden med hÄnglastämpel, chalkade kanterna, embossade vinterswirlarna och färglade hÄnglan med Distresser. Kortstommen är ett Pysselpapper eller Hobbykartong eller vad det nu hette, jag köpte det på barnavdelningen på Ge-Kå´s.

Ha en härlig söndag, själv ska jag och mannen ta med hunden ut på en skogspromenad i solskenet.


Kommentarer
Postat av: MiaS

Åh, söta julkort och vilken rolig stämpel på de byxlösa tomtarna :)

2011-01-31 @ 09:43:33
URL: http://miascardsandstuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0