Vecka 29´s julkortsutmaning

Det här kortet var nästan färdigt i rättan tid men jag hade inte monterat det, nu är det monterat och fotat:

Här har jag stämplat en jultextbakgrund med gulddyna, sedan en julgranskula ovan på det. Kulan fyllde jag med 3D-lack, men den hade korkat igen sig så det kom en hel kludd när jag tryckte. Jag ställde upp kortet för at det skulle rinna lite, glömde kortet över natten så det rann utanför kulan, men jag tyckte det blev lite udda så jag behöll det som det blev. Jag klippte ut en fyrkant med en mönstersax och chalkade kanterna. Sedan klippte jag ut en lite större fyrkant med samma mönstersax, tog en röd distressdyna och stämplade en lite julig swirl längs kanterna och sedan tog jag en grön distressdyna och blendingverktyget och jag tycker det blev ganska bra, det ser lite naket ut i ytterkanerna men så får det bli...

På tal om distressdynor så har jag köpt på mig ett flertal, jag hade kanske 6 st, nu har jag alla utom 9 st och dom ska jag beställa så fort Country Scrap får hem dom, sedan måste jag försöka hålla mitt köpstopp. Jag vill kunna lägga undan en större summa varje månad till en insats till ett husköp och då går det ju inte an att shoppa scrapgrejer till höger och vänster.

Nu ska jag göra ett nytt inlägg om vecka 30`s julkort, ett kort i vitt och guld som inte blev så bra som jag tänkte mig, men nu blev det som det blev!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0