Pissveckan som slutade bättre

I måndags när jag vaknade så studsade väckarklockan så jag knappt kunde slå av den, låg kvar en stund, steg upp, gick på toa, gick ner och duschade, klev ur duschen och PANG. Det snurrade så jag kände att jag skulle ramla omkull så jag började söka mig mot golvet, men med den hastigheten som allt snurrade så han jag inte ända ner innan jag ramlade, andas lugnt, andas lugnt tänkte jag och låg samtidigt och truckte med ena tån mot den andra stortåns nagel som det tog skitont i. När karusellen stannat så ropade jag på maken så att han fick komma ner så jag slapp gå uppför trappen själv, jag ringde jobbet och anmälde mig sjuk, en stund eller hela dagen, jag visste ju inte alls vad det var med mig. En timme senare så öppnade läkarmottagningen så jag ringde dit, men det strulade hela tiden när man skulle trycka in sitt ärende eller telnr, så slog allt av, men 1½ timme senare så fick jag kontakt med dom. Gissa vilket svar man får??? Stanna hemma idag, ta det lugnt och återkom under veckan om det blir värre eller håller i sig. På tisdag åkte jag till jobbet, det gick hyfsat jag kände mig bara konstig, på onsdag, torsdag och fredag var jag yr på nätterna, helt snurrig på morgnarna och förmiddagrana kände jag mig inte alls bra, men jag har haft en "lärling" på jobbet så jag har suttit mest hela tiden och kollat och instruerat henne så det har ändå gått hyfsat. I går - fredag - så ringde jag ändå läkarstationen, jag vill bli kollad och om det var kristallsjukan så ville jag få hjälp så jag kan jobba ordentligt till veckan för nu ska "lärlingen" börja klara sig mer själv. Jag fick komma dit på en gång och läkaren gjorde en ordentlig undersökning med EKG, lyssnade på pulsådern i halsen, lungor, kollade reflexer och en massa annat så att hon kunde utesluta ngt farligt, det var ju skönt, troligt vis så är det kristallsjuka jag fått, men ingen behandlig blev det, jag skulle ringa sjukgymnastiken för att få ett rörelseschema. Jag ringde sjukgymnastiken och dom skulle ringa upp men gjorde det inte, jag som hade tänkt få fixat detta i helgen så jag kan jobba till veckan, läkaren vill inte att jag jobbar om jag inte blivit bättre och utan behandling lär det ju dröja.
Jag åker karusell frivilligt några ggr/dag för att se om kristallerna hoppar på plats, jag hoppas det inte skadar. Jag får ringa öron/näsa/hals på måndag och kolla vad man kan göra åt det.

I alla fall när jag kom hem i går så hade jag fått ett kuvert, mina stämplar som jag vunnit på Tradera tänkte jag! Nä, det var ngt roligare vill jag lova, det var ett handgjort kort av min kompis och hennes dotter, ett kort "bara för att", gissa om jag blev glad! Tack M & F!!!
Så här ser kortet ut:

Så veckan (arbetsveckan i alla fall) slutade bra även om en person på jobbet bettede sig väldigt fult, men det är ju hennes bekymmer!

Ha en trevlig lördagkväll!


Kommentarer
Postat av: carmen o.cony

Vi hoppas du får inte mer en sån vecka,ta hand om dig!!!Kramar från Skåne!

2011-03-10 @ 19:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0