Vecka 12´s julkortsutmaning

Söndag innebär oftast en liten visning av julkortet som blivit till under veckan som gått. Inne på Svensk Scrapbooking så finns en utmaning om att göra ett julkort i vecka, hela året. Jag hakade på men trodde väl inte att jag skulle hänga med hela året, men jag hänger i ett tag till i alla fall, sedan kanske man kan återuppta det i höst. Dels så vet jag hur lite jag orkar när övertiden drar igång sedan så har jag nog inte nytta av 51 kort. Vi ska i och för sig stå på en julmarknad men ingen av oss har något hopp om att få sälja kort och jag har nog knappt 20 st jag skickar julkort till och jag vill ju gärna få göra några julkort 2012 också.

Veckans julkort blev så här:

Mimmi mus från Vilda Stamps är veckans huvudmotiv, jag bara älskar denna söta mus och har så gjort från det att jag såg henne när hon kom ut på webshoppen, men jag har inte köpt henne förräns alldeles nyligen.

Spjutbanderollen har jag stämplat upp och klippt itu och satt den i vinkel på kuddar, i hörnet blev det en annan Vilda stämpel. Mimmi är färglagd med TB. God Jul är embossat och det är också stämpeln i högra hörnet.

Spellbinders är flitigt använt, dels på akvarellpapperet jag stämplat på men även på båda mönsterpapperna, på det rutiga papperet så har jag bara lagt en spellis på kanten, tyckte det blev riktigt snyggt, tyvärr gjorde jag en miss jag ofta gör, jag glömde smutsa ner alla kanter, några fick sig en omgång medans jag glömde några.

När jag kom hem från Mässan i GBG så sa jag till mannen att nu är det slutshoppat tills vi varit till fjällen (ska dit en sväng i sommar). jag menade verkligen vad jag sa för jag tycker jag köper alldeles för mycket och behöver inget mer, jag har allt jag vill ha. Meeeeen så får man typ ett erbjudande att köpa Slicekort för 150:-, det är grova tjänstefel att inte handla då, eller hur??? Och tidningar får man ju shoppa och när jag ändå beställde ett Trykk så hittade jag en stämpel jag velat ha ett bra tag men inte fått tag på här i Sverige (vill inte shoppa från utlandet), då måste man väl köpa den??? och ez-mount det kan ju vara bra att ha! eller, jag ska ju ändå inte shoppa mer vad ska jag med det till då? Äh, det kan ju dyka upp någon stämpel som man MÅSTE köpa...

Nu är det frukost, sedan blir det mycket ut med hunden idag, vi ska köra en sväng och se om vi hittar någon ny skog att springa i.

Lämna gärna en kommentar om du orkar, man blir så glad. Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Sicket gulligt julkort, den musen gillar jag - den bor här med ;0)

Bra idé med julkorten redan nu, då slipper man stressa sen.

TACK för alla dina goa kommentarer - jag uppskattar massor att se att du varit in till mig.

Kram ♥

2011-03-31 @ 06:09:16
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: MormorMargareta

Jag har hittat hit till dig först idag (via Åsa, som är min dotter) Alltid roligt med nya bekantskaper - och här fanns mycket fint att inspireras av! Tack! Kommer gärna tillbaka!

2011-03-31 @ 22:36:50
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: MormorMargareta

Jag har hittat hit till dig först idag (via Åsa, som är min dotter) Alltid roligt med nya bekantskaper - och här fanns mycket fint att inspireras av! Tack! Kommer gärna tillbaka!

2011-03-31 @ 22:37:46
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Victoria

Hej Sara! Va fina kort du gör! Förstår inte hur du hinner...Mår du bättre nu?

2011-04-01 @ 18:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0