Har varit och kommer att vara borta ett tag

Min värld vändes lite upp och ner härom veckan. Jag fick besked om att vi måste flytta och det illa kvickt. Vi har hyrt hus i en massa år, Peter har bott där i ca 14 år och jag i 11 år men nu ville ägarna ha tillgång till huset, deras barn har växt upp och vill kunna bo där när dom är hem och hälsar på. För mig kom det lite hastigt och olustigt, på torsdagen fick jag besked om att vi skulle vara ute om 2v, på fredag kollade vi på en lägenhet och på måndagen började vi flytta grejer, lördag flyttade vi våra katter (som i hela sina liv haft kattlucka och fått komma och gå som dom velat och nu skulle dom in i en 4:a med balkong) och började sova där och lördagen efter så var huset urstädat och nycklarna lämnade.

Nu har vi kvar att töma gården från allt vi slängt och plocka ihop det som ska sparas och det svåraste av allt, vi måste hitta stallplats åt våra kaniner, som tur var så fick vi ha kvar dom en litet tag till, skulle dom måste vara flyttade innnan maj så vet jag inte hur vi skulle fixat det. Visst, vi har flera kaninhopparkollegor och kompisar som lovat att ställa upp och ta kanin/kaniner ett tag, men det ska ändå ordnas en massa.

Lägenheten har vartit ett endaste stort kaos, men nu har vi hunnit beta av en hel del kartonger och säckar, vi han ju aldrig packa ordentligt, ta beslut på vad som skulle slängas, vad som skulle ner i förrådet och vad som skulle rymas i lägenheten, så vi sorterar på plats. Mitt scraprum får komma i sista hand, men snart är det det rummets tur att göras i ordning.

Jag har ett gäng Påskkort som jag gjorde och fotade, men jag vet inte vart kablarna till kamerorna är, så det får vänta lite så denna sida kommer inte att uppdateras på ett tag till.

Nu ska jag ner i tvättstugan och slänga i en ny tvätt.

Ha det gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0