Hallen

 
Nu ska jag guída er genom huset och idag blir det hallen. Det som inte är gjort och som jag hoppas ska bli gjort inom en månad från och med nu är att lysrören ska bort och en annan hallampa ska upp. Så småning om hoppas jag på en frysbox och jag tror jag ska måla byrån och spegeln, blommorna i fönstret ska jag hänga upp lite bättre. Annars är jag rätt så nöjd med hallen, hallen som inte var självklar att bli hall från början...
Jag vet inte om det var för att den här hallen har inte använts till bostaden innan, huset har varit uppdelat i café (nere) och lägenhet (uppe), och då gick man in från andra sidan huset för där är trappan till ovanvåningen.
Jag vet att jag reagerade på att hallen var så liten och hade funderingar på det där med skor och kläder, katterna skulle få sin kattgård på andra sidan (alltså den sidan vi har ingång och hall på nu).
Men så bara föll allt på plats när jag kom på att jag ville ha det här som hall och kattgården på andra sidan.
Fotot är taget från matsalen nu har vi gäster hemma över jul så soffan i hallen är överbelamrad, Soffan är en gammal bänk som stått i vänthallen (vårat tv-rum). På soffan har jag två plädar som min moster har vävt + en som Peter fått.
Innanför dörren och under hatthyllan har vi såna bra mattor som suger åt sig fukt och smuts och över resten av hallgolvet har vi en varm, go matta vi fick från Peters mormor och morfars lägenhet när den tömdes. Det är väl egentligen en lite finare matta, men den passar bra i hallen...
 
Jag borde ha städat till lite innan jag fotade, en skarvsladd och lite kabel ligger där det inte ska ligga.
Vi är nöjda med hallen, vi kan stänga dörren in till matsalen om vi ska packa in från bilen, så riskerar vi inte att katterna smiter ut, vi har plats för kläder, skor och hundgrejer. Det i kläd och skoväg vi inte använder så mycket tar vi upp och hänger i trapphuset upp till vinden eller i pannrummet. Det är så skönt att ha plats!
Vi är farliga på att ha sjuttielva olika skor och lika många jackor i hallen...
 
I hallen finns också en toalett, en handikappanpassad, inte för att vi behöver det men den får vara så, det har varit lite kallt där innen, men för ett tag sedan fick vi ett litet element som våra vänner hade över och nu har vi fått el indraget på toan så nu funkar allt som det ska.
 
Nästa gång jag bloggar blir det om matsalen....
Ha det så gott, nu ska jag umgås lite med mina nära och kära...

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Tack för titten i ditt hus.
Hoppas du får ett fint scrapår 2013.
Kramar

2013-01-03 @ 18:48:46
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0