En gammal LO, lite smått & gott - 3kg



Jag gjorde en gång en LO om våra Pioner, vi har för drygt ett år sedan flyttat från huset och våran trädgård, men dom två till höger flyttade 120 mil norrut och senaste rapporten säger att dom knoppar. Får vi ngn gång tag på ett hus ska dom få flytta hem till oss igen...

Jag gör ju vanligtvis inte LO´s, jag har bara gjort denna och ett album om katterna och ett gäng kaniner, skulle kanske slutföra det, har ju både skaffat hund och en del nya kaniner (nu har vi 17 och den 18:de kommer strax).

Det här inlägget skrev jag mest för att testa om det gick att lägga in en bild, såg att flera klagat på att det inte funkar, men även för att testa hur man gör bilderna större och funkar det jag gjorde är det ju pinsamt att jag inte testat det tidigare...

Jo, jag måste ju tycka till om en grej som står i avtalet (facket). Om man inte är heltidsanställd så behöver man inte jobba övertid, men vi som redan jobbar 40 timmar i veckan blir beordrade att jobba minst 10 timmars övertid varje vecka, vi började före Påsk, i mitten på maj hade vi två veckor med normal arbetstid, men sedan blev det Ö-tid igen. Inte nog med det, nu är vi underbemannade också, en är sjukskriven (ingen ersättare) och en annan slutar i morgon (ingen ersättare), men vi ska fortfarande producera... jisses vad trött jag blir. Tur det bara är 3 veckor kvar innan semestern, ska bli så skönt!!!

I helgen hoppas jag att jag orkar/hinner göra klart ett dopkort, jag väntar på lite uppgifter om den lille killen + att jag hoppas på lite inspiration så det blir ett fint kort!

Var & vägde mig idag och -3 kg (tot. -9 kg), sakta, sakta går det neråt, men jag har bestämt mig för att inte tänka att jag ska ner till ett visst kg, och sedan kan jag äta det och det. Jag äter lite "fel" då och då istället och försöker komma in i rätt tänk med maten och att ha bra alternativ hemma. Kör mest på VV mättande dag och än så länge känns det som det passar mig.

Ha en underbar midsommar, det tänker jag i alla fall ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0