Köket & sovrummet

 
Nu är sovrummets väggar färdigmålade. Färgen blev inte så tokig som jag befarade men jag älskar den inte...
 
Jag ser att mannen är snäppet sämre än mig på att ta bilder, kameran var inställd på porträtt, kanske inte det bästa att fota en vägg med?
Jag får ta kort på väggen i morgon. Rummet man ser rakt fram kommer att bli gästrum och kontor, tyvärr kommer nattgästerna att måsta gå genom vårat sovrum, men det får gå.
Vad mer har hänt... Rebecca har städat klart sitt rum (nästan, hon hade missat lite spindelnät såg jag), hon har köpt sig en matta och ett batteridrivet ljus för sina sommarjobbspengar. Hon får inte ha levande ljus på sitt rum, dels för att katterna kan ställa till det, men även för att hennes sjukdom (adhd) gör hennes tänkande lite begränsat.
 
Vi fick våra kompisar på snabbvisit kring lunch, när vi stod ute så kom det tranor i massor.
Alla kom inte med på bild, dom var ganska oorganiserade från början, men efter en stund så började dom att formatera sig:
På återseende får vi säga till dom!
 
Denna vecka har jag jobbat tidigvecka och då slutar jag 11.00 på fredagen, så jag har hunnit med rätt mycket i huset idag. Köket har tagit en fasligt massa tid att städa ur. Men nu är jag färdig. Idag har dom sista skåpen och lådorna torkats ur, kyl & frys likaså. Men det som tog mest tid idag var "skafferiet", 85 fack har jag torkat och gnott skiten ur men nu är det klart.
 
I går var vi till Jönköping, men först var vi till Tenhult och köpte en sån fin väggklocka modell större. Klockan är upphängd men någon bild på den blev det inte, ska försöka fota i morgon. Klockan såg jag hos Jennysmatblogg men den var ju alldelse för stor, men nu passar den ju så bra. Efter klockinköp så åkte vi till IKEA och handlade burkar, så gott som alla skafferivaror ska ligga i glasburkar.
Vi köpte 5 glas också, dom ska vi ha batteridrivna gravljus i, dom ska stå i köksfönstret, eftersom katterna är överallt så vågar vi inte ha levande ljus på så många platser. Jag vågade inte köpa så många burkar innan jag visste hur det skulle bli, men med facit i handen så kommer det att bli ganska många burkar till.
11 av 85 fack fyllda. Vi ska inte fylla alla med burkar - tror vi...
 
Nehepp, nu ska jag stänga datorn (efter jag tagit en blocketrunda, måste kolla om jag kan hitta en hundgård eller liknande till kissarna så dom kan få komma sig ut).
Ha en underbar helg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser mycket bra ut, blev ju ändå en bra grön färg :-).Du vet ju hur jag är, men det skulle vart snyggt att olja in facken i köket. Vart har du lagt ut mitt födelsedags kort, tänkte slänga ut en kommentar men hittar det inte.

2012-10-07 @ 13:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0