Matsalen

För mig var det självklart från början att ha detta rum som matsal, nu fick jag inte medhåll från alla, men jag stod på mig och nu är i alla fall jag och min man nöjda med det.
 
Här står jag i dörren till hallen och tar kort. Matsalsmöbeln är från min farmor, stolarna ska kläs om och några av dom måste limmas i fogarna dom är ganska rangliga. Jag har 6 stolar men skulle vilja ha ett par till, får se om man kan hitta ngt liknande på auktion eller så. Väggarna är inte ommålade, jag vet inte riktigt vilken färg jag vill ha, från början ville jag tapetsera med tegelväggstapet, men nu tror jag att jag vill måla istället, kanske en go grön färg?
 
Gardintyget köpte jag på Jotex, vi har ju så himla högt i tak och höga fönster så det är svårt att hitta färdiga gardiner. Hur som helst föll jag för det här dalatyget, jag har dalablod i ådrorna då min gammelfarmor (mammas farmor) bodde utanför Orsa, vi tillbringade många somrar hos henne. Tyget fanns  även i beiga färger och det var jättesnyggt, men jag tror det skulle ha blivit mesigt eftersom jag bara har gråa möbler.
 
 
Det här skåpet köpte jag för flera år sedan, jag hade sett en bild i en tidning om hur dom målat om ett furuskåp. På Blocket hittade jag ett precis likadant skåp 13 mil härifrån, men skåpet var billigt så vi åkte ner och köpte det. Men jag fick inte måla om det för mannen min, han tyckte det var fint med furu... Det har fått förbli omålat, men när vi skulle flytta in i huset nu så sa jag att skåpet ska målas om och så blev det och jag är jättenöjd, så mycket snyggare blev det.
I denna hörna har det stått en bardisk med inbyggt kylskåp, så när det revs bort så var det inte målat bakom bygget och listerna räckte inte till + att det inte var matta under hela. Så precis där skåpet står är det ingen matta. Vi får köpa nya lister till denna hörna, vi bryr oss inte om att det inte kommer att bli samma i hela rummet.
 
 
 
 Det här skåpet är ett inbyggt skåp med en massa fack, det passar mig utmärkt eftersom jag älskar lådor, fack, ja all förvaring. Här har jag ljus, sevetter och dukar till matsalsbordet. Jag brukar alltid ha en duk på bordet men hade ingen färdigstruken. Jag har ett fack för dukar som passar till bordet när bägge iläggsskivorna är i, ett för dukarna till bordet med ena skivan i (som vi nästan alltid har) och ett fack för dukar till bordet utan ngn iläggsskiva i. Det är praktiskt att veta vilka dukar man kan välja mellan, istället för att ta fram och mäta.
 
Här kommer sista bilden från matsalen, det var härinne lilla akvariet stod (till vänster om gardinen) till det började läcka vatten. 1:a advent vid 5-tiden (minns inte riktigt) så låg det en massa vatten på golvet och det bara fortsatte att rinna, så det akvariet använder vi inte längre. Vi får se om det blir ngn skänk som får stå där, jag har hittat en jag vill ha, men vet varken pris eller stl.
 
Nä, nu ska jag ner och värma mig lite, det  är ganska svalt här uppe på kontoret. Om en stund ska vi till kaninerna och klippa en massa klor, mocka och mysa med dom, dom har blivit lite åtsidosatta nu under jul då vi haft min son, bror och mor här i två veckor.
 
Ha det så bra, vi ses!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rozzan

Oj vilken bloggerska vi hade här då! Duktig du är,på mycket! Härlig matsal ni fick och dessutom föll jag pladask för ditt "nya" skafferi:) Superläckert! Tack för ditt besök på min blogg, vilket gjorde att jag hittade hit:)
Du frågade om en textstämpel på mitt kort...här hittar du mååånga härliga textstämplar..
http://www.kdesigns.se/
Ha en fin kväll
Kramiz

2013-01-06 @ 20:04:26
URL: http://rozzanscrap.blogspot.se/
Postat av: Victoria

Va fint det blir hos er. Snygga gardiner!! Skåpet blev ju kanon! Kram

2013-01-19 @ 16:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0