Julkort i grönt & rosa!

Idag så är det dags för kompisen till gårdagens kort att visa upp sig.
Lika men ändå olika...
hÄngla med kanin, jag bara älskar denna stämpel! Frantage runt kanten. Spellbinders och Big Shoten har fått jobba. Textstämpeln tror jag är en Gummiapan. Lite blommor och jag har använt knappar!!! 
Lite roligt är det att inte göra alla julkort i "julfärger".
 
Jag var in på mormormargaretas blogg häromdagen (vilket jag är lite då och då) och hon kan det där med att "slösa" papper. Jag som knappt vill använda papperna när jag gör kort och hon gör kuvert av mönsterpapper!!!
Jag blev inspirerad och i alla fall lite bättre på att slösa så jag tog lite mönsterpapper på insidan också:
Jag kanske kan lära mig jag också. Jag frågar mig själv ibland varför jag är så *** rädd om papperna? Jag SKA INTE starta upp ett museum så varför inte göra åt dom? Jag har inget bra svar, men ska försöka peppa mig att använda lite mer papper... Det blir ju fint!
Snöflingestans från Fiskars (inköpt billigt på Ge-Kås). Stämplarna köpte jag på halva priset på en tobaks- och spelaffär som skulle sluta med scrapsaker - jag hade ingen aning om att dom ens sålde scrap...
 
Lämna gärna en kommentar och berätta hur du tänker ang. slösa papper, riva blad ur biblar och andra böcker, det har jag också svårt för, men det av mer moraliska själ...

Kommentarer
Postat av: Onkis

Vilka härliga gröna & röda färger, passar så bra ihop.
Gillar den söta stämpeln.
Kram!

2014-02-13 @ 13:16:04
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Margareta

Åh så många vackra kort du gjort sen jag hälsade på här sist!! Det här var verkligen ett inspirationskort för mig som försöker mig på "ett julkort i veckan"!!
Tack för dina rara ord hos mig! Matildas kort (som du efterlyste) har jag visat tidigare i februari. Du kan se det om du klickar in dig på "härligt med scrapvänner" (tror jag det hette).
Kram!!

2014-02-15 @ 22:25:40
URL: http://mormormargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0