Disktrasor

Stickningsilet håller i sig. Jag började med en ljusgrön rätstickad som jag inte blev nöjd med, den blev lite långsmal.
Jag gjorde en ny, i orange garn (bamboo & co, 50g nystan).
Lade upp 40 maskor, stickade två räta varv sedan mönsterstickning och avslutade med två varv rätstickning och avmaskade.
Mönsterstickningen gjorde jag så här:
Varje varv började och avslutade jag med två räta maskor.
Varv 1-5: 6 räta, 6 aviga, upprepa varvet ut.
Varv 6-10: 6 aviga, 6 räta, upprepa varvet ut.
Så här blev den

Den blev lite smalare än en wettextrasa, så nästa ska jag lägga på några få maskor. Måttet på wettextrasan är 17.8x20.2 och den passar på ett ställ jag har vid diskhon, därför vill jag ha disktrasor i den stl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0