Stickning

När jag träffar min mamma så brukar jag sticka något, en mössa, snurrsockar eller så.
I år blev det två halskragar, först en enligt beskrivning, men den kändes inte rätt för mig så då gjorde jag en egen variant.
Jag lade upp ca 110 maskor med dubbelt garn (Manos Marina) på rundsticka nr 6.
Stickade rätstickning och efter x antal varv råkade jag vrida arbetet så det blev en twist på halskragen som jag tyckte blev bra!
Jag stickade i ca 20 cm innan jag maskade av, det verkar som jag skulle fått ut 3 halskragar med dubbelt garn ur ett 100g nystan. Tyvärr fanns det bara 5 färger varav det bara var denna jag tyckte om annars hade jag köpt en till färg och stickat en till krage. Mjukt, skönt och lättstickat garn.

Korttillverkningen har det gått trögt med men jag hoppas jag får till det 2016.
I går köpte jag en perfekt förvaring för mina stora Distressdynor.
Nu måste jag bara märka dynorna på sidan...

Köpte även avdelare. Höfta från Ikea till mina pennor, men där gick jag bet. Det får bli ett som mina bröder får göra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0