Hunden i Fokus

Jag har hamnat i en scrapsvacka, det började i slutet av sommaren med att min man äntligen fick jobb. Det innebar att Bobby, våran älskade hund, fick vara mer hemma själv än vanligt så att sätta sig och scrappa har varit uteslutet. Däremot har jag tränat med Bobby mer än vanligt tror jag. Vi startade en studiecirkel i samarbete med Studiefrämjandet på Brukshundklubben jag är med i. Vi hade självstudier i Rallylydnad för Nybörjarklass och jisses vad roligt vi hade. Vi pratade rätt snabbt om att vi måste ju testa på att tävla efter kursen och en tjej hittade en tävling i Januari, kursen slutade i december. Men vips så hittade någon en tävling redan helgen efter sista kursdagen och vi var ett gäng på 4 av kursens 7 deltagare som stack i väg till typ Sävsjö (eller vart vi nu var).
 
Det var dubbla klasser så man fick två chanser och det var ju lite roligt. Det gick bra och vi fick blodad tand så i går var vi på våran 5:e tävling och en tjej som heter Inga Törnqvist fotade så här kommer två bilder när vi tävlade i Smålandsstenar den 1 maj.
 
 
Foto: Inga Törnqvist
Foto: Inga Törnqvist
 
Vi tävlar numera i Fortsättningsklass och där har han tagit två Godkända resultat på tre starter. Skulle vi lyckas en gång till så får vi tävla Avancerad klass om vi vill, Gulp...
 
Igår hade vi ju en härlig dag tillsammans, idag är vädret tråkigt, Bobby nöjd så jag har passat på att städat scraprummet och fått två kort färdiga som har legat läääänge och väntat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0