Mer presenter och tråkigheter

Jag fick ju en tupp och höna av moster min, så fina!

Ser ni så läckra? Måste vara av återvunnen plåt. Älskar dom.

Mannen min kom in och sa att födelsedagsrosbusken slagit ut så här kommer kort på den också

Vi får se till att täcka den ordentligt så kanske vi kan klara en zon 3 ros.

Igår fyllde våran högt älskade, underbara vovve, Bobby 6 år. Tyvärr slutade dagen med att han blev attackerad av en stor schäferkorsning när vi var ute på promenad. Schäferns ägare är allt som oftast inte nykter och så var fallet även igår. Han kommer på gångvägen vid hans hus och vi har precis passerat järnvägen fast på andra sidan vägen, vi går inte gärna på gångvägen eftersom deras hund attackerat innan. Plötsligt kopplar han loss hunden och hunden springer givetvis mot oss och som tur var så var både jag och min man ute tillsammans så maken har attacksprayen redo och när schäfern är nig nära sprayar han honom men denna gång bryr sig inte hunden utan springer runt Peter och flyger på Bobby som jag höll kort och hade börjat gå bort med men vi hade inte en chans. Jag flög omkull men fick mig upp och försökte få tag i schäfern men lyckades inte så bra men Peter fick tag i halsbandet och kunde vrida det och få loss hunden och hivade iväg honom så han for på ägaren så han föll omkull. Tur i oturen så blev inte Bobby skadad, men jag gjorde illa mig i knäet och nacken, men idag känner jag bara av knäet som jag har skitont i, ryggen fick sig nog en känga också för jag har rätt ont där med.

När vi kom hem så ringde vi och gjorde en polisanmälan, det har vi gjort innan också för den hunden har attackerat Bobby flera gånger men då har det varit staket emellan eller en gång när den var yngre så kunde jag skicka hem honom innan det blev närkontakt.
Mellan dessa två anmälningar 7/6 och 19/8 så har han varit lös men då kunde han inte komma åt Bobby pga att det var två järnvägsstaket emellan. Vissa borde verkligen inte ha hund!!!

Jag har känt mig hyfsat trygg med sprayen innan men nu vet jag inte hur jag ska våga gå med Bobby runt byn, vi ska nog kontakta polisen på måndag för att höra hur vi kan försvara vår älskade kille.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snygg och fin 😙😙
Älskade Bobby ❤❤

2016-09-23 @ 22:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0