Årets sista julkort

Till våra åretrunt sjöbadande vänner gjorde jag detta julkort

Vet inte stämpelmärket. Bakgrunden är bara distress markers. Inspirationen fick jag från dom, dom hade tagit så fina soluppgång/solnedgångsbilder.

Diesen till själva panelen är från Rox Stamps.

Några dagar efter sista strålningen fick jag ett ca 5 cm långt sår, typ brännsår, under höger bröst, det har blivit bättre men det har inte läkt.

Igår var vi till Falkenberg så mamma fick köpa sig ett rejält ställ, byxa och jacka som hon kan ha när hon är i fjällen och fiskar. Hon fick pengar av barn och barnbarn i 80-årspresent till det.
Sedan åkte vi förbi Ullared på hemvägen. Där köpte vi och min äldsta bror en IPhone 5s till henne, hon har haft en pensionärstelefon innan men inte klarat av att öppna sms så jag tänkte att en smartphone skulle vara enklare, så igår fick hon både mailadress, messenger och blev medlem på fb, allt för första gången i sitt liv. Inget hon önskade, men jag tror det blir bra, nu kan jag skicka bilder och skriva till henne utan att brorsan måste hjälpa henne -tror och hoppas jag.

Dom kom ner på juldagskvällen och stannar till den 5 eller 6 januari.

Igår var min väns (hon som fick julkortet ovan) barnbarn och hoppade med två av mina kaniner, det tyckte hon var skoj. Så hon kommer nog att göra det varje gång hon hälsar på sin mormor hoppas jag.

Nä, nu är det nog dags att stiga upp och fixa frukost och se vad denna dag har att erbjuda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0