En till Greta

Jag kunde inte låta bli att göra en till disktrasa med mönstret Greta. Denna gång i lingrönt bamboo & co med stickor 4. När jag stickade med 4,5 så gjorde jag 7 mönsteromgångar men när jag stickade denna så gjorde jag 8 mönsteromgångar. Ska bli spännande att se om dom krymper i tvätten...

Den här trasan slutade på samma vikt som den förra = 22 gram.
Jag har verkligen fastnat för detta mönster, tyvärr har jag fått riva upp den x antal ggr, jag skyller på att jag är sjuk.
Jag har stickat helt galet ut emellan åt.
Men fler trasor i samma mönster blir det. Jag har slut bamboo men har ett vitt nystan med lite tjockare garn dom jag ska testa att sticka i. Sedan får vi se om jag kommer mig ngn stans gör att köpa mer garn. Eller så slutar jag sticka när julledigheten tar slut, har ju lite annat att göra oxå. Har bland annat tänkt göra ett kort per vecka, lyckades med det för ngt år sedan och vill gärna fixa det igen.

Nu ska maken bjuda mig på middag, lite udda kombo - potatisgratäng och hamburgare = frysrensning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0