FLYlady...

Orken tryter, tror cellgiftet börjar ta ut sin rätt så jag jobbar bara 2 timmar per dag nu. Efter lite vila så har jag faktiskt orkat med att fixa lite här hemma, en kvart här och en kvart där.
Här om dagen så städade jag upp diskbänken ordentligt efter inspiration från FLYlady.

Bilden tog jag inte när den var nyshinad och jag tänker inte bli manisk och torrtorka den varje gång vi spolat i kranen.
Såg ett tips idag om tandkräm på silikonet, har en snutt silikon som är svartfärgat precis bakom kranen, ska se om den går att bleka.

Igår blev det en tvätt och sedan körde jag en tom 90 graders och sedan tömde jag silen, torkade av gummilisten, luckan och städade tvättmedelsfacket, det är väl ungefär vad jag orkar med.
Nä, jag orkade fixa en till grej! Jag blandade balling i två glasflaskor, så nu ska jag bara behöva hälla i 1 dl från varje flaska var kväll istället för att väga upp pulver och blanda i vatten varje kväll. Jag blandade för 1 vecka så kan jag justera styrkan på ballingen varje vecka om det behövs.
Balling i mitt fall är, kalciumklorid, magnesiumklorid, natriumbikarbonat och specialsalt till saltvattensakvariumet så att korallerna ska trivas.

Idag städade jag 15 minuter på toan nere (zon 3), damtorkade lister, lysknappar, skåp och alla rör och lite på väggarna.
Nu vilar och bloggar jag, vi har dessutom bestämt att det blir kycklinggryta med curry idag och krämig lax i morgon bägge recepten från zienas kitchen.

På tal om hennes recept...

Jag bakade hennes Pekanwienerbröd i söndags, dom blev inte snygga, men himlar så goda!!! Nästa gång ska jag testa med annan stl på smördegsplattorna.

Jag skulle behöva ork/inspiration att sitta i scraprummet också, men tyvärr lägger jag mer energi på att klicka hem mer stämplar, jag ger mig köpstopp och bryter det hela tiden, skärpning för ***, jag blir galen på mig själv!

Nu ska jag gosa med katten Lotta som hoppade upp och lade sig på mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0