Foto 1

Tänkte för min egen skull lägga ut bilder från behandlingens början, tror det är svårt att komma ihåg, hur det var och hur man mådde. Jag hatar verkligen att vara på kort så det här är inget jag njuter av...
Fotot taget 9/6-16 kl 17.45 på väg hem från Cytostatika behandling nr 1.
Jag väntade hela kvällen på att börja må dåligt men det kom aldrig, huvudvärk hade jag, kanske för mkt info och lite mat o dryck. 2 knäcke med ost till frukost 9.30 på jobbet. En tallrik fil och flingor till lunch ca 11.30. Tid på onkologen Ryhov 13.30, hemma vid 18, ut med hunden på promenad, Peter tog stallet och jag bräckte lite kassler. Kassler o potatissallad till middag, jag åt två små portioner med ca 2h mellanrum för att inte börja må illa. Hade missat att jag skulle ta kvällstablett mot illamående, det såg jag i morse när jag doserade tabletterna mot illamåendet som inte dykt upp ännu, peppar peppar.
Ni som tycker glasögonen är omoderna, det är dom! Jag har bott här nere i 16 år och köpte dom ngn när jag bodde där uppe. Jag har köpt ett par för ngr år sedan men dom kunde jag aldrig komma överens med.
Nu är det kväll och jag har mått bra hela dagen, mackor till frukost, smörgåstårta till lunch. Jobbade 5.08-11.00, vi jobbar in må-to så vi jobbar kortare dag på fredagar, normalt jobbar jag 5.45-11.00 men på övertidsdässongen så jobbar vi så mkt vi kan, när vi vill. Jag ska inte jobba så mkt nu när jag behandlas men eftersom jag inte fått biverkningar än så jobbar jag på lite och katten Lotta väckte mig så tidigt i morse, 3.38 tror jag hon var, men jag låg kvar och försökte sova men till slut gav jag upp och stack i väg på jobbet.
Nu ska jag marinera kött, har bjudit hem ett gäng i morgon kväll, hoppas jag ff mår bra då.
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Tack för kommentar in min blogg ♥
Visste inte att du är sjuk, håller tummarna för att du slipper illamående resten av behandlingarna också. Jag tror du gör rätt i att skriva, det kommer ge dig chansen att se tillbaka sen.
Kramar och lycka till nu ♥

2016-06-14 @ 07:02:16
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0