Midsommar och håravfall

Idag, på självaste midsommarafton börjar mitt hår att rasa, fick min peruk i förrgår och beställde bigsi från Skellefteå i förrgår.
En sån:

Och en sportmodell i denna färg:
Tror dom blir bra till mig som inte är så fixig.
Har inte klurat ut hur man länkar från telefonen men www.bigsi.se är hennes hemsida där man kan beställa i från, finns hur många fina som helst!
Nu återstår bara att avgöra när jag ska raka av mig resten, vill ju att det får sitta så länge som möjligt men vill inte bara ha några hårtestar kvar heller.

Midsommar firar vi i underbara Sandviken i Kolmården hos Min mans barndomskamrat och hans fru, det har blivit en tradition att vi är varannat år här och varannat hos oss.
Frukost åt vi inne, sedan var vi ute hela dagen, ända fram till 21-tiden.
Efter frukost tog vi en långpromenad som började i skog och mark, vi såg en massa vildsvinsbök och sånt är lite läskigt. Promenaden gick vidare ner till campingen och havet, sedan gick vi några smågator hem med jättefina villor, jag älskar ju dom här gamla fina trävillorna. Väl hemkomna så upptäcker jag att min mobil är borta. Peter ringer till den, men den finns inte, jag verkar ha lyckats tappa den på promenaden.
Så jag och Peter går bakvarvet, det kändes som jag kunde ha tappat den då jag böjde mig ner för att plocka upp efter Bobby. Men där jag gjort det såg jag den inte så Peter ringde till den igen för det var rätt mycket buskar. Efter några signaler svarar en person i den och Peter frågar om dom hittat telefonen, det hade någon gjort och lämnat in den på campingens reception.
Så snällt av den personen, tyvärr hade han inte lämnat ngn kontaktuppgift så jag fick inte chans att tacka!
När vi kom "hem" så var det dags gör lunch:
5 sorters hemmagjord sill (citron, nalle Phu, rabarber, vinbär och äpple), rotfruktsjansson, matjesilltårta, ägg, potatis samt bröd och ost = mums!!!

Lite senare blev det hemmaplockade jordgubbar och smultron med grädde och glass. Efter det blev det en långpromenad igen fast på ett helt annat håll, sedan kallade duschen på mig.
Tro det eller ej, men sedan var det middag, kyckling med rabarber, vitlök och sambal oelek, jättegott!!!
Mätta och belåtna fick vi dra oss inåt då småkrypen blev lite för närgångna.
Jag började känna mig seg vid 22-tiden och Bobby ville ut och gå och sedan sova så nu ligger vi till sängs.

Hoppas ni haft en lika underbar dag som vi haft!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0