Morsdags- eller födelsedagskort?

Vet inte om det blir ett morsdagskort till min mamma eller ett födelsedagskort till ngn annan, så en text i rosa ska läggas till. 
Jag är med i en fb-grupp som heter utmaning i en vecka och denna vecka var första veckan det hölls en utmaning, jag vill ju gärna göra 1-2 kort/vecka för att hålla schemat jag gjort så denna grupp passar mig bra. Jag är för långsam för att hinna med 1 kort om dagen eller så.
V. 18's utmaning var rosa, kort och gott, man fick bara använda sig av rosa i alla dess nyanser, en rolig men lurig utmaning. Så här ser kortet ut utan text:
Oj, råkade klicka på publicera fast jag inte var färdig, får se vad som händer.
Rosa cs, sedan 3 olika rosa mönsterpapper, stämplade blomman med pocket raspberry distressdyna, samt färgade in kakservetten med samma dyna.
Några rosa blingstenar och bäst av allt, fjärilar utstansade ur spillpapper, är så glad i denna stans/punch från Martha Stewart. 
Jag skulle egentligen köpa den från en svensk butik, vill gynna dom så vi inte blir av med alla. Men så hamnade jag på en norsk sida när jag letade vilka som hade den hemma och jag trodde knappt det var sant, men en stämpel jag letat efter länge, länge fanns i den butiken, stämpeln finns inte längre att få tag på, om man inte hittar den begagnat men det har inte jag lyckats med.
Så jag köpte stansen, stämpeln och ett Maja design 6x6 block för under 400:- och när jag fick hem det så satte jag köpstopp på mig själv (scrapgrejer), så vi får se hur länge jag klarar mig...
Jag var och hämtade en 3-pack washitejp jag köpte (innan köpstoppet) av en tjej i närheten idag och fick med lite bonusgrejer, sånt är alltid uppskattat, tack Veronica!
Nä, nu ska jag gå till kaninerna och ge dom kvällsmat och packa ihop lite hinder jag sålt som ska levereras till Skåne i morgon.
För egna anteckningar så tog jag bort bandaget (heter det nog inte) över operations såren idag, nu ska det tejpas i 3 månader. Såren ser fina ut men det i armhålan är rätt svullet.
Ha det gott!



Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Det blev superfint, tycker det är jättesvårt att bara få använda en enda färg - men det klarade du galant!

2016-05-09 @ 18:33:55
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maja

Jätte sött kort! Härligt att du hittade det du letat efter! Jag är också med i de där olika utmanings grupperna på fb, blev ett enkelt grattis för mig i rosa utmaningen :)
Hoppas såret läker i hop fint!!
kram Maja

2016-05-10 @ 19:50:05
URL: http://majasscrappade.blogg.se
Postat av: Margareta

Underbart kort du gjorde till den rosa utmaningen. Det var jättesvårt tyckte jag. Jag var ju i stugan och hade inte så gott om rosa papper, men det blev ju ett kort för mig med.
Kram!

2016-05-12 @ 21:50:24
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Susanne

Så fint! Blev nyfiken att kika in hos dig. Alltid roligt med inspiration. Ska kika vidare.....

2016-05-13 @ 08:06:36
URL: http://pilgarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0