Grattiskort och sista påsen

Förra måndagen fyllde brorsans äldsta dotters äldsta son år.
I vanlig ordning så träffas vi typ aldrig så det blir bara ett grattiskort.

En söt hÄnglakille med lastbil fick det bli, Oliver är och har alltid varit intresserad av motorfordon. Färglagd med distress markers skulle jag tro, kan vara Tombows...
Namnet stansade jag ut i glittrigt mossgummi, grattis hittade jag bokstäverna till i en låda med utstansade alfabeten. Jag älskar washitejp men använder den aldrig så till detta kort "utmanade" jag mig själv. Jag tejpade lite färgglada tejpar på ett papper och stansade ut ballongerna med en die av för mig okänt märke, skar upp lastbilsflaket och tryckte ner ballongerna där. Satte även ett par remsor av två andra mönster som en halvram.

Insidan vill jag ju gärna göra något med, enkelt som vanligt, men även här fick jag med lite washi. Jag använde en embossingfolder från Tim Holtz, la på en rund sak, som jag glömt namnet på, så att jag skulle få en skrivruta. Färgade in med distresser och stämplade en Magnoliatext.

Kortet skickade jag med Olivers mormor, hon (min svägerska) och min mamma har varit och hälsat på en vecka och åkte hem samma morgon som han fyllde år så Mia fick ta hem kortet och överlämna det.

Förra fredagen (28/10) så fick jag min sista påse med cytostatika, jag har mått oväntat bra, har inte haft några biverkningar som jag direkt lidit av. Trött har jag varit, tappat håret, haft lite utslag här och där och nu på slutet har naglarna börjat lossna och äcklat sig. Men efter sista omgången så blev jag förkyld, inte mer än en vanlig förkylning, fick ännu ondare i mina knän och nu sista dagarna ont i benen, både på huden kring knäna och i alla muskler. Men i natt har jag sovit hyfsat och hade inte lika ont i benen, hoppas det vänder nu.

Om två timmar ska jag på healing, ska bli spännande för det har jag aldrig provat på.

I veckan ska jag även försöka ta mig till jobbet och hälsa på, jag har varit helt sjukskriven sedan 1 september. Eller det bestämde jag själv, jag blev ju helt sjukskriven i våras eller början på sommaren, men klarade av att jobba några månader.

Ska även försöka ta upp Flyladien som jag inte orkat med på ett tag, tror det är zon 3, denna vecka.

Nu kom Peter hem för frukost, så bye, bye.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0