Julkort, julmarknad och Tuffla

Jag har ett korttillverkningsschema som jag borde följa, men ibland har jag ingen inspiration, ibland orkar jag inte och ibland har jag inte tid, men det är ju tanken som räknas och så här är tanken:
Jag har skrivit upp alla veckonummer, vissa har jag skrivit två gånger för att få det att gå ihop. Sedan har jag skrivit in alla som jag vill göra födelsedagskort till, jag skriver dom på veckan som ligger 1-2 veckor innan dom fyller år. Sedan skriver jag in dom få som jag gör påskkort till, dom sprider jag ut på dom veckorna som infaller innan påsk som jag inte har några födelsedagskort att göra. Sedan blir det morsdags- och bröllopsdagskort som placeras ut och till sist julkorten. Tanken är ju att göra minst ett kort i veckan till nära och kära plus ett tvillingkort till det kortet. Tvillingkortet är tänkt att säljas på den lokala julmarknaden. I år har det inte blivit jättemånga tvillingkort plus att jag legat efter med mina ordinarie kort, så då en dansk kvinna som var här och hälsade på såg att jag gjorde kort så ville hon köpa några kort av mig. Som tur var blev det bara 5 kort och dessutom har jag fått veta att det inte blir någon julmarknad i år så jag kommer att få ihop julkort till de mina i alla fall, skönt!

Ett tvillingkort i min värld är att då jag ändå gör ett kort från mitt schema så passar jag på att antingen använda samma stämpel, samma papper eller samma upplägg, då slipper jag momentet att antingen välja stämpel, rengöra den osv, välja och matcha papper eller tänka ut upplägget osv.

Här är ett av korten danskan köpte:

Ett kort jag själv inte blev helt nöjd med. Det är tvillingkortet till min sons påskkort så tanken var att min bonusdottern skulle få det som julkort.

Hittade ett fint kort någon stans som jag ville lifta, har ju lite svårt att använda washin. Så tejpade bara på olika tejpar, stansade ut snöflingor som fick bling i mitten, stämplade god jul och embossade det.

Det här mitt orginalkort, det tyckte jag blev bra, men julkortet blev jag inte nöjd med, det var därför min stackars bonusdotter skulle få det, annars är ju tvillingkorten tänkta till julmarknaden, men nu slipper hon det kortet.

Lägger ut dom 5 korten, 5 dagar i rad.

Idag, just nu ligger en av våra kissar på operationsbordet, hon har fått bröstcancer, förhoppningsvis godartad. Hon är förvisso 11 år, men vi valde operation så att vi förhoppningsvis får några år till med henne. Vi har ju Lotta som vi förmodligen inte får ha kvar så länge till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0