Insidan

Jag har väldigt svårt att lämna insidan helt tom på korten jag gör. Jag gör inga avancerade insidor, ibland bara vita släta skrivrutor. Korten jag gör är oftast förbestämt vem dom ska till, jag gör inte till så många, en del av släkten och några kompisar så på ett år borde det bli Max 60 st. Men i år var planen att göra ett extra för varje kort så att jag kan vara med på byns julmarknad. Så nu har jag inte gjort färdigt insidorna, ska dom säljas så får man ju tänka lite annorlunda...

Kortet jag gjorde till Jörgen fick en enkel insida, jag är dålig på att använda mönsterpapper på insidorna och så här blev jörgens insida:

Här har jag använt samma diebård och papper som på framsidan, en passande text mer behövs inte tycker jag.

Här kommer några insidor till julkorten, jag fotade lite snabbt idag för jag ska skicka en bunt till Danmark, det var en som ville kolla på dom och ev köpa något.

En med och en utan mönsterpapper.

Det övre kortet har två lösa skrivrutor som matchar framsidans form. Sätter bara dubbelhäftande tejp på baksidan så kan köparen själv sätta fast dom efter texten/hälsningen är skriven, det kan vara svårt att skriva om det är dekorationer på framsidan.

På nedre kortet är det bara den tomma skrivrutor som är lös.
Jag tror jag är lite snål om mönsterpapper, kan vara därför det inte blir så ofta på insidorna, men här fanns det lite över från det jag använde till framsidan och då är det ok!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0