Några till julkort

Här kommer några till julkort
(null)
Köpte ett sånt fint mönsterpapper. Det var lite svårt att matcha färgerna på dom andra papperna, men det blev rätt fint ändå. Granarna är dies från Magnolia Doohickey club, dom fick lite snö på sig. Min farbror med fru får detta.
(null)
Det här kortet var jag med på en utmaning med. Det skulle vara rött och vitt plus julgrejer. Kortet skickade jag till en ungdomskompis och hennes underbara familj.
(null)
En gammal fin hÄngel fick pryda kortet till brorsans mellandotter med familj.
(null)
Såg ett så härligt kort i en Magnoliagrupp, en älg som kikade fram. Skulle härma det men tog en häst då mottagaren har stuteri. Tyvärr blev kortet inte lika bra som originalet.
(null)
Jag har aldrig gjort ett kort med bara utstansat förut. Men när jag fick tag på denna Magnoliakälke kände jag direkt att den passade brorsans äldsta dotters familj. Magnolia Doohickey fick stå för allt utom texten. Rox stamp om jag minns rätt.
(null)
Kom in i scraprummet en dag i början av julkortstillverkningen, såg denna stämpel och visste direkt att jag skulle göra ett kort till Smirres uppfödare. Det blev två likadana då jag ville skicka till våran blivande katts uppfödare också. Katten föreställer Smirre. Men den vi ska köpa ser nästan likadan ut så kortet till Åsa som hon heter får föreställa Romeo.
(null)
Klippark använder jag nästan aldrig, tycker om att stämpla och färglägga, men med tidsbrist och fina Majapapper så var det inte svårt att ändra sig. Sofia med familj får detta.
(null)
Min älskade son ska få detta kort när han kommer ner och firar jul. Testade oxide dynorna för första gången, blev inte lika effektfullt som väntat, man ska nog inte ha akvarellpapper...

(null)
Kletade och kladdade en bakgrund, stämplade och embossade Magnoliagranar. En supersöt dies med ett rådjur från Tattered Laces julkalender passade bra in. Ingela får detta, då dom har skog och rådjur precis bakom huset. Dom råkade jag skriva, Jörgen finns ju sorgligt nog inte med oss längre...
(null)
Ett liknande kort gjorde jag för något år sedan, tyckte om det enkla, stilrena så till brorsans yngsta knåpade jag ihop detta.

Nu är det bara mammas, bonusdotterns och ett kompispars kort kvar att göra... det är bara mammas kort jag har en idé om, så vi får se hur det går med dom andra korten🙄

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0