Bröllopsdagskort/tänker på dig...

I år var det svårt, min mans barndomskamrat gick bort i cancer på långfredagen och vi brukar fira midsommar med han och hans fru. När dom gifte sig för 9 år sedan så hade dom ett litet bröllop på Skansen, dom bjöd två var. Jörgen bjöd Peter (som bestman) och mig. Ingela bjöd sin dotter och ena bror. Så midsommar har varit en speciell helg för oss. 

Jag brukar göra ett bröllopsdagskort med tema baserat på vilken bröllopsdag det är, men visste inte hur jag skulle göra i år.

Tanken var att Ingela skulle komma ner och fira midsommar med oss i år, men ngn dag innan meddelade hon återbud, kortet skulle jag ha klart till hon kom men det blev inte klart förrän förra helgen, förutom baksidan som inte blev klar förrän nu på morgonen.

Så nu är kortet färdigt, årets tema, enligt den guid jag går efter (bröllopsdagar.se) är pilbröllop. Men jag gjorde det diskret eftersom jag inte riktigt vet hur man tänker med bröllopsdagar när den ena gått bort.
Har ändå bestämt mig för att fortsätta skicka kort till midsommar med bröllopsdagstema och lite tänker på dig stuk, ill hon inte ha det så så hoppas jag att hon meddelar mig det.

I hela pysslar mkt i trädgården, sista gången vi var upp (innan begravningen), så var hon ute och klippte och hade sig när vi kom så tyckte ena Sarah Kay stämpel passade perfekt. Dessutom har tjejen ett "linne", vilket är bröllopsguiden.se 9-års bröllopsdag. 

Katten från magnolia är så söt, Ingela har en kisse som hon tagit hand om från katthem och nu efter ganska lång tid har den börjat våga visa tillgivenhet.

Mitt scrappande går ff på sparlåga, men jag vill verkligen komma igång, jag hoppas på hösten, med lite mer ledighet ska göra mig piggare så jag inte bara sover och jobbar.

Så här enkel blev insidan.


Nu ska jag klura ut två saker:
1. Hur ska jag kunna låta bli att köpa distress oxide?
2. Vad ska jag använda som handtag till distressink minipluttarna? Köpte ett gäng schackpjäser men dom var ganska mycket för små. Har några champanjekorkar (eller mousserande vin korkar) men dom var också lite för små...

Trevlig helg på er!


Kommentarer
Postat av: Eva Larsson

Fin blogg du har och tack för din kommentar i min tävling. Jag brukar rulla papperet på ett penselskaft innan jag sätter fast det på kortbasen så går det lite lättare att klistra lite sen.
Jag har tagit en golvlist och sågat till så fick jag massor ned handtag till distresserna

2017-07-08 @ 15:49:15
URL: http://evaspysselblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0