Bästa svägerskan fyllde

Igår fyllde hon 50 år och idag blev kortet klart, jag har inte mycket inspiration och är konstant trött när jag är hemma.

Tröttheten skyller jag på cellgiftsbehandlingen jag gick igenom förra sommaren och hösten. Uppe på det så jobbar jag heltid plus övertid på ett jobb med högt tempo denna årstid (markisfabrik), så när jag kommer hem så sover jag oftast flera timmar, för att sedan vara vaken en liten stund innan jag hoppar i säng. Men som tur är finns det duktiga kortmakerskor att få inspiration ifrån, denna gång blev det en tjej från Seoul, annars är det ofta asamia jag liftar...

Så här blev kortet som hon kommer att få några dagar i efterskott...

Motivet är en Bildmålare, men alla dies jag använde är från Magnolia. Fjärilarna är gjorda med en punch från Martha Stewart, Love them! 


På insidan stämplade jag en textstämpel från Vilda stamps, det står att hon får kortet så sent för att jag inte ville att det skulle komma bort bland alla andra grattishälsningar... ngt måste man ju skylla på.

Mia, som svägerskan heter, ville att vi skulle komma upp och fira henne, hon skandal ett hej dundrandes kalas/fest i morgon, men vi fick tacka nej. Dels är det lite svårt att få djurvakt, men framför allt är det inte läge att ta ledigt från jobbet den här tiden på året, vi har sjukt mycket att göra och det finns inte ersättare om man är borta. Resan tar 13 timmar enkel väg, så två dagar går åt att resa så det funkar dåligt.

Vi tänker åka upp i höst/vinter då har min bonusdotter lovat att bo här och ta hand om djuren. Då blir det spännande för då har två av Mia och brorsans döttrar fått tillökning, så då får vi träffa dom små liven. Lilla Lea har ju redan anlänt och nu i dagarna väntas den andra knodden. Till Lea blev det inget kort, men vi får se om jag får till ngt till båda två framöver.

Nä, nu ska jag slappa en stund, har faktiskt bara sovit ngn timme idag. Har gjort en rabarbercheescake, borstat hunden (som är tidig med pälsbytet i år, det brukar alltid vara dags till midsommar) och färdigställt Mias kort.

I morgon kommer bonusdottern och hennes nya kille för besiktning (fniss), vi har inte träffat honom så det blir ju lite spännande att se vad det är för kille.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0