Grattis älskade mamma

Jag är ju segare än sirap i år, men för några dagar sedan började jag med julkorten och det går inte snabbt. Mitt i allt ihop upptäcker jag att det snart är 1 december och då fyller ju mamma år och även om korttillverkningen går på riktigt tuff sparlåga så vill jag göra kort till henne.

Först valde jag motiv och sedan bläddrade jag i min pärm där jag har skisser och föll för en från Milo Lilja.
(null)


Texten är från Malins stämplar och dom små tagsen är en dies från Magnolias senaste Doohickey set. Usch, på tal om det... jag är inne i ett köpil igen. Köpte två Magnolia Doohickeykit på lördagen, på måndag blev det ett besök på Pysselskafferiet när vi ändå var i krokarna. Där köpte jag två block med Maja Designpapper, en vattenpensel och kanske ngt mer, minns inte.

Sedan blev det en beställning från Svenska Textstämplar som hade utförsäljning, 40%
På det kom black friday och då beställde jag lite fina stämplar från Malins stämplar.
Och till sist så var det en tjej som sålde några blomstämplar jag var sugen på att testa i min stampning pro buddy (tror den från Nellie Snellen heter så).

Gubben min tycker (med all rätt) att jag shoppar för mkt scrap i förhållande till vad jag producerar, så skärpning!!!

Julkorten jag gör i år bilringen dekorerade på insidan, bara lite där julhälsningen ska vara. På mammas Grattiskort gjorde jag enkla insidor
(null)

Jag har bara hunnit med 4 julkort så det är några kvar att pilla ihop.

Fick en trevlig hälsning igår, en jämngammal kusin hörde av sig, vi har inte träffats på säkert 35 år eller nåt. Så roligt, hoppas vi kan hålla lite kontakt framöver...

Nä, nu ska jag sätta igång en film på plattan att somna till.

Ha det gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0