För 30 år sedan...

...blev jag faster för första gången, så idag är det Malins födelsedag.
I vanlig ordning bor vi för långt bort för att kunna uppvakta personligen, men ett kort blev det.
(null)

Sent ute... vi har ju nyss skaffat oss en hund till och Valle som han heter kräver rätt mycket aktivering så jag har prioriterat det istället för korttillverkning.

Men häromdagen så skickade en arbetskamrat en bild på ett kort hon gjort och det inspirerade mig att göra ett lite cleanare kort som dessutom gick snabbt att göra. En Tim Holtz stencil och tre olika distressdynor och två Textstämplar var allt som behövdes.

Nu är det många som fyller år, minst två till i april, minst 3 i maj och sedan är det lite lugnare med max 2/månad över sommaren.

Vikt & hälsa:
Vi har fuskat lite och tänjt på gränserna tre helger på raken, men det har inte påverkat oss så mycket vad vi vet. Jag går sakta, sakta neråt. Piggare har jag blivit, men inte så att jag känner mig piggare och piggare. Knäna blir sämre och sämre ju mer jag rör på mig. Men i det stora hela är jag nöjd och mår bra.

Djuren:
Nu har Valle bott här i drygt 2 veckor, vi märker sån skillnad på honom, i lördags hade vi hem ett kompispar och deras 2 kids på 6-7 år, Valle skötte sig så himla bra. Smirre har börjat kunna vara i närheten av honom och Ice bara älskar honom:
(null)

(null)

Peter håller på att konstruera en hundlekplats med vippbräda, balanshinder, läskig tunnel mm, hundarna älskar att träna där.

I onsdags så fick Reine vandra vidare, 10,5 år, lika sorgligt varje gång. Nu har vi bara 5 kaniner kvar och dom är födda -09, -10, -11, -12 & -12, vi tävlar inte med dom längre, men dom får bo kvar och ha det bra så länge dom lever, sedan är det slut med kaniner för vår del. 




Kommentarer
Postat av: malin

De ser ut att trivas i soffan :-)Beklagar förlusten över Reine.

Postat av: Malin

Vad gott de ser ut att ha i soffan :-)

2018-04-17 @ 13:58:43
URL: http://blomsveranda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0